V encyklopedii Allmultimedia.cz byl aktivován špičkový grafický skin Foreground.
Foreground plně podporuje – RWD, HTML 5.0, Super Galerii a YouTube 2.0 !

Šablona:Článek dne HL/2025/12

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(++)
(-- optimalizace)
 
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
-
[[Soubor:SUN-Ultra40-2014-002.jpg|right|160px|Dvojice konektorů IEEE 1394a na předním panelu serveru SUN Ultra 40 M2.]]
+
[[Soubor:SRS-2025-01.png|right|160px|alt=" Street Racing Syndicate"|Street Racing Syndicate is an open world racing video game published by Namco on August 31, 2004.]]
-
'''[[FireWire]]''' ('''IEEE 1394''') je standardní sériová [[sběrnice]] pro připojení periférií k [[počítač]]i. Díky své technické jednoduchosti a pořizovací ceně nahrazuje dříve používané způsoby připojení, především [[SCSI]].
+
'''<big>[[Street Racing Syndicate]]</big>''' je arkádová závodní videohra vyvinutá společností Eutechnyx Studios a vydaná společností Namco [[31. srpen|31.&nbsp;srpna]] [[2004]] v [[Severní Amerika|Severní Americe]] pro konzole [[PlayStation 2]], GameCube&nbsp;a&nbsp;Xbox.  
-
V současné době jsou k dispozici dvě verze FireWire: původní s šestipinovým kabelem označovaná dnes jako FireWire 400 neboli IEEE&nbsp;1394a s rychlostí 400 Mbit/s a FireWire 800 neboli IEEE&nbsp;1394b s rychlostí až 800&nbsp;Mbit/s a devítipinovým kabelem. Nyní se schvaluje nový&nbsp;standard IEEE 1394c s rychlostí až 3&nbsp;200&nbsp;Mbit/s. FireWire na rozdíl od USB není ale prozatím tak rozšířen a patrně už nikdy nebude. Dnes se používání tohoto rozhraní pro běžné uživatele zúžilo zejména k připojení digitálních videokamer, v profesionální sféře se používá k rychlému připojení externích disků a optických mechanik.
+
V roce [[2005]] byla hra Street Racing Syndicate vydána v [[Evropa|Evropě]] a také pro počítače se systémem Windows. Pro kapesní systém Game Boy Advance byla vydána zjednodušená verze hry, kterou vyvinula společnost Raylight&nbsp;Studios.  
 +
Od&nbsp;roku [[2014]] vydává PC verzi hry Street Racing Syndicate společnost Funbox&nbsp;Media a distribuuje ji digitálně.
-
FireWire může spojit až 63 zařízení ve stromové nebo daisy chain topologii (na rozdíl od sběrnicové topologie paralelního SCSI). To umožňuje komunikaci zařízení na principu [[peer-to-peer]], například mezi [[Scanner|skenerem]] a [[Počítačová tiskárna|tiskárnou]], bez potřeby využití systémové paměti nebo [[Procesor|procesoru]] počítače. FireWire také podporuje více hostitelských zařízení na jedné sběrnici. USB potřebuje na stejnou funkci speciální čipset, což v praxi znamená, že potřebuje speciální drahý kabel, přičemž FireWire postačuje běžný kabel se správným počtem pinů (standardně šest). FireWire podporuje technologie [[plug-and-play]] a hot swapping. Měděný kabel, který je použit nejčastěji, může mít délku až 4,5 metru a je flexibilnější než většina kabelů pro paralelní SCSI. Kabel se šesti nebo devíti piny dokáže napájet port až 45 [[watt]]y a 30&nbsp;[[volt]]y, což umožňuje energeticky středně náročným zařízením pracovat bez samostatného napájecího zdroje.
+
Hra je o pouličních závodech: děj se odehrává v Los Angeles, Philadelphii a Miami, kde se hráč musí účastnit závodů a dalších závodů, získávat [[peníze]] a prestiž a také si odemykat přístup k novým závodům, autům a dívkám. Auta lze podrobit tuningu a stylingu a&nbsp;opravám, za&nbsp;které je třeba zaplatit, pokud hráč potřebuje opravit poškození vzniklá v&nbsp;důsledku kolizí. Díky možnosti uzavírat sázky mohou hráči nejen získat další peníze a nová auta, ale také o ně přijít. Kromě hry pro jednoho hráče je k dispozici i&nbsp;režim pro více hráčů, který obsahuje i&nbsp;závody vytvořené speciálně pro hru více hráčů.
-
Dodatek IEEE 1394a, vydaný v roce 2000, upřesnil a vylepšil původní specifikaci. Přidal podporu pro asynchronní&nbsp;streaming, rychlejší rekonfiguraci sběrnice, spojování paketů a úsporný režim spánku. IEEE 1394a nabízí několik výhod oproti IEEE 1394. 1394a je schopen rozhodčích zrychlení, což sběrnici umožňuje urychlit rozhodčí řízení cyklů, což vede ke zlepšení efektivity. To také umožňuje řídit krátký restart sběrnice, při kterém mohou být přidány nebo odebrány uzly, aniž by došlo k&nbsp;velkému poklesu v isochronním přenosu.
+
Tato arkádová hra vznikla v návaznosti na rostoucí popularitu pouličních závodů v mediálním průmyslu, zejména ve videohrách. Hru původně vyvíjela společnost 3DO, ale kvůli jejímu bankrotu práva na hru odkoupila společnost Namco, která se rozhodla Street Racing Syndicate vylepšit podle moderních standardů.
 +
 
 +
Street Racing Syndicate je arkádová závodní hra s trojrozměrnou grafikou. Děj se odehrává na silnicích tří skutečných amerických měst – [[Los Angeles]], [[Filadelfie]] a&nbsp;[[Miami]], přičemž závody se mohou odehrávat jak v noci (Los Angeles a Filadelfie), tak ve dne (Los&nbsp;Angeles a Miami). Hráč&nbsp;má&nbsp;k&nbsp;dispozici vozy, které může řídit, přičemž každý z nich má specifikace, jako je zdvihový objem [[Spalovací motor|motoru]] a maximální [[rychlost]]. Hráč si může vybrat mezi automatickou, poloautomatickou nebo manuální [[Převodovka|převodovkou]]. Nárazy způsobují postupné poškozování vozu, které ovlivňuje jeho vzhled a jízdní vlastnosti. Samotné závody mohou být buď okruhové (s počtem kol od jednoho do pěti), nebo sprintové (závod z jednoho bodu do druhého) a počet účastníků včetně hráče se pohybuje od dvou do čtyř. Po každém závodě si můžete prohlédnout jeho opakování, přičemž hra má pro takové záznamy zabudované zpracování obrazu.
 +
 
 +
Hlavním příběhovým režimem hry, který slouží k jejímu dokončení, je „Street Racing“. V něm je hráči představena mapa města, na které jsou namapovány různé symboly – jsou rozděleny na městské lokace, týmové závody, autoritativní výzvy a pouliční závody. Každý symbol lze zvýraznit, a tím vybrat příslušnou událost. Městské lokace jsou rozděleny na [[garáž]], autosalon a dílnu. V garáži si hráč může vybrat jedno z vlastněných aut, v autosalonu koupit nové auto nebo prodat jedno ze stávajících a v dílně upravit a opravit auto. V&nbsp;týmových závodech jsou 3&nbsp;série po&nbsp;3&nbsp;závodech a vítězem každé série se stává účastník s&nbsp;nejlepším součtem bodů ze&nbsp;závodů. Týmové závody se navíc dělí na&nbsp;legální a&nbsp;nelegální.
 +
 
 +
V legálních týmových závodech je pro účast v sérii vyžadován určitý výkon [[Spalovací motor|motoru]] vozu. V nelegálních závodech je vyžadováno určité množství bodů autority a&nbsp;peněz (sázka je uzavřena na určitou částku). Před závodem má hráč možnost dodatečně zvolit peněžní sázku na jednoho ze soupeřů, přičemž každý z nich má jinou výši peněz – pokud se ve výsledcích závodu hráč umístí nad soupeřem, dostane peníze soupeře nebo o svoje přijde. V každém závodě se získávají autoritativní body – v legálních závodech jejich výše závisí na obsazeném místě, v nelegálních na provedení různých manévrů (třeba driftováním).
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>

Aktuální verze z 14. 5. 2025, 19:49

" Street Racing Syndicate"

Street Racing Syndicate je arkádová závodní videohra vyvinutá společností Eutechnyx Studios a vydaná společností Namco 31. srpna 2004 v Severní Americe pro konzole PlayStation 2, GameCube a Xbox.

V roce 2005 byla hra Street Racing Syndicate vydána v Evropě a také pro počítače se systémem Windows. Pro kapesní systém Game Boy Advance byla vydána zjednodušená verze hry, kterou vyvinula společnost Raylight Studios. Od roku 2014 vydává PC verzi hry Street Racing Syndicate společnost Funbox Media a distribuuje ji digitálně.

Hra je o pouličních závodech: děj se odehrává v Los Angeles, Philadelphii a Miami, kde se hráč musí účastnit závodů a dalších závodů, získávat peníze a prestiž a také si odemykat přístup k novým závodům, autům a dívkám. Auta lze podrobit tuningu a stylingu a opravám, za které je třeba zaplatit, pokud hráč potřebuje opravit poškození vzniklá v důsledku kolizí. Díky možnosti uzavírat sázky mohou hráči nejen získat další peníze a nová auta, ale také o ně přijít. Kromě hry pro jednoho hráče je k dispozici i režim pro více hráčů, který obsahuje i závody vytvořené speciálně pro hru více hráčů.

Tato arkádová hra vznikla v návaznosti na rostoucí popularitu pouličních závodů v mediálním průmyslu, zejména ve videohrách. Hru původně vyvíjela společnost 3DO, ale kvůli jejímu bankrotu práva na hru odkoupila společnost Namco, která se rozhodla Street Racing Syndicate vylepšit podle moderních standardů.

Street Racing Syndicate je arkádová závodní hra s trojrozměrnou grafikou. Děj se odehrává na silnicích tří skutečných amerických měst – Los Angeles, FiladelfieMiami, přičemž závody se mohou odehrávat jak v noci (Los Angeles a Filadelfie), tak ve dne (Los Angeles a Miami). Hráč má k dispozici vozy, které může řídit, přičemž každý z nich má specifikace, jako je zdvihový objem motoru a maximální rychlost. Hráč si může vybrat mezi automatickou, poloautomatickou nebo manuální převodovkou. Nárazy způsobují postupné poškozování vozu, které ovlivňuje jeho vzhled a jízdní vlastnosti. Samotné závody mohou být buď okruhové (s počtem kol od jednoho do pěti), nebo sprintové (závod z jednoho bodu do druhého) a počet účastníků včetně hráče se pohybuje od dvou do čtyř. Po každém závodě si můžete prohlédnout jeho opakování, přičemž hra má pro takové záznamy zabudované zpracování obrazu.

Hlavním příběhovým režimem hry, který slouží k jejímu dokončení, je „Street Racing“. V něm je hráči představena mapa města, na které jsou namapovány různé symboly – jsou rozděleny na městské lokace, týmové závody, autoritativní výzvy a pouliční závody. Každý symbol lze zvýraznit, a tím vybrat příslušnou událost. Městské lokace jsou rozděleny na garáž, autosalon a dílnu. V garáži si hráč může vybrat jedno z vlastněných aut, v autosalonu koupit nové auto nebo prodat jedno ze stávajících a v dílně upravit a opravit auto. V týmových závodech jsou 3 série po 3 závodech a vítězem každé série se stává účastník s nejlepším součtem bodů ze závodů. Týmové závody se navíc dělí na legální a nelegální.

V legálních týmových závodech je pro účast v sérii vyžadován určitý výkon motoru vozu. V nelegálních závodech je vyžadováno určité množství bodů autority a peněz (sázka je uzavřena na určitou částku). Před závodem má hráč možnost dodatečně zvolit peněžní sázku na jednoho ze soupeřů, přičemž každý z nich má jinou výši peněz – pokud se ve výsledcích závodu hráč umístí nad soupeřem, dostane peníze soupeře nebo o svoje přijde. V každém závodě se získávají autoritativní body – v legálních závodech jejich výše závisí na obsazeném místě, v nelegálních na provedení různých manévrů (třeba driftováním).