A.B.C. Wasp

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 18. 12. 2013, 08:29; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

A.B.C. Wasp byl vzduchem chlazený hvězdicový letecký motor, zavedený do výroby roku 1918 britskou firmou A.B.C. Motors Ltd. (All British (Engine) Company) [1], sídlící v Londýně. Vyráběl se ve verzích Wasp I o výkonu 160 hp a Wasp II (200 hp), z roku 1919. Motory obou verzí poháněly letouny Avro 504K, Sopwith 8F.1 Snail či Westland Wagtail.

Obsah

Technická data

A.B.C. Wasp I

  • Typ: čtyřdobý zážehový vzduchem chlazený hvězdicový letecký sedmiválec, s přímým náhonem pravotočivé vrtule
  • Vrtání válce: 115 mm
  • Zdvih pístu: 150 mm
  • Plocha pístů: 727 cm2
  • Zdvihový objem motoru: 10 906 cm3
  • Kompresní poměr: 4,05
  • Rozvod: OHV (řízený vačkovým kotoučem), dvouventilový (s jedním sacím a jedním výfukovým ventilem na válec)
  • Mazání: tlakové oběžné, se suchou klikovou skříní
  • Příprava palivové směsi: dvěma karburátory Claudel-Hobson
  • Průměr motoru: 1067 mm
  • Hmotnost suchého motoru (tj. bez provozních náplní): 131,5 kg
  • Výkony:
    • vzletový: 170 hp (126,7 kW) při 1800 ot/min
    • maximální: 185 hp (138 kW) při 1900 ot/min

A.B.C. Wasp II

  • Typ: čtyřdobý zážehový vzduchem chlazený hvězdicový letecký sedmiválec, s přímým náhonem pravotočivé vrtule
  • Vrtání válce: 4,75 in (120,65 mm)
  • Zdvih pístu: 6,25 in (158,75 mm)
  • Plocha pístů: 800 cm2
  • Zdvihový objem motoru: 775 cu.in. (12 704 cm3)
  • Kompresní poměr: 4,57
  • Rozvod: OHV (řízený vačkovým kotoučem), dvouventilový (s jedním sacím a jedním výfukovým ventilem na válec)
  • Mazání: tlakové oběžné, se suchou klikovou skříní
  • Průměr motoru: 1085 mm
  • Délka motoru: 1143 mm
  • Hmotnost suchého motoru (tj. bez provozních náplní): 158,8 kg
  • Výkony:
    • vzletový: 175 hp (130,5 kW) při 1650 ot/min

Prameny

Externí odkazy