Giuseppe Miraglia

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 16. 3. 2010, 22:59; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Základní údaje {{{popis}}}
Typ: nosič hydroplánů
Třída:
Číslo trupu:
Jméno podle:
Objednána:
Zahájení stavby: 5. března 1921
Spuštěna na vodu: 20. prosince 1923
Uvedena do služby: 1. listopadu 1927
Osud: Sešrotována 1950
Poloha vraku:
Cena:
Předchůdce:
Následovník:
Poznámka:
Takticko-technická data
Výtlak: 4 507 t (standardní)
5 400 t (plný)
Délka: 121,22 m
Šířka: 14,99 m
Ponor: 5, 82 m
Pohon: 8 kotlů Yarrow, turbíny Parsons, 2 šrouby
12 000 hp
Palivo:
Rychlost: 21 uzlů
Dosah:
Posádka: 296
Pancíř:
Výzbroj: 4× 102 m
12× 13,2 mm kulomet
Elektronika:
Letadla: 17 x IMAM Ro.43
Ostatní:

Giuseppe Miraglia byl italský nosič hydroplánů. Loď přestavěná v Arsenale La Spezia z civilní obchodní lodě Citta de Messina, byla vůbec první italský nosič letadel. Z původní lodi byly sejmuty nástavby a vybudován velký hangár. Na přídi a na zádi lodi byl jeden katapult. Dva komíny byly ponechány a hangár byl okolo nich. Sloužila především pro pokusy s provozem letadel. V době habešské války dopravovala do místa konfliktu italská letadla. Ve 40. letech sloužila pro přepravu letadel a poté až do kapitulace Itálie v roce 1943 jako depotní loď pro ponorky. V roce 1942 na ní byla testována navalizovaná verze stíhačky Reggiane Re.2000. Po válce sloužila k repatriaci válečných zajatců. V roce 1950 byla sešrotována.

Externí odkazy