Hlavní strana

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Aktualizace Hlavní strany...2018 / 20)
(+ Aktualizace Hlavní strany...2018 / 21)
Řádka 21: Řádka 21:
|<h2 style = "background-color:#fa8072; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:125%">'''Obrázek dne'''</h2>
|<h2 style = "background-color:#fa8072; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:125%">'''Obrázek dne'''</h2>
|- <!-- ffdebe, ee82ee -->
|- <!-- ffdebe, ee82ee -->
-
| <div style="padding:0.5em; text-align:center">{{Obrázek dne HL/2018/20}}
+
| <div style="padding:0.5em; text-align:center">{{Obrázek dne HL/2018/21}}
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/Archiv|další obrázky]]</div>
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/Archiv|další obrázky]]</div>
</div>
</div>
Řádka 41: Řádka 41:
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">
==== Víte, že... ====
==== Víte, že... ====
-
*…naše [[Multimediaexpo.cz|encyklopedie]] již obsahuje přes '''4&nbsp;272&nbsp;000&nbsp;[[Diskuse:Multimediaexpo.cz|komplexních&nbsp;editací]]'''&nbsp;??
+
*…naše [[Multimediaexpo.cz|encyklopedie]] již obsahuje přes '''4&nbsp;281&nbsp;000&nbsp;[[Diskuse:Multimediaexpo.cz|komplexních&nbsp;editací]]'''&nbsp;??
-
*…naše [[Multimediaexpo.cz|encyklopedie]] již obsahuje přes '''3&nbsp;630&nbsp;[[:Kategorie:Flickr články Multimediaexpo.cz|Flickr&nbsp;článků]]'''&nbsp;??
+
*…naše [[Multimediaexpo.cz|encyklopedie]] již obsahuje přes '''3&nbsp;650&nbsp;[[:Kategorie:Flickr články Multimediaexpo.cz|Flickr&nbsp;článků]]'''&nbsp;??
*…oblíbený komunitní web '''[[Flickr]]''' obsahuje '''více&nbsp;než&nbsp;13&nbsp;miliard&nbsp;<ext>http://blog.flickr.net/en/2016/10/19/were-bringing-you-some-new-features/ ::fotografií</ext>'''&nbsp;??
*…oblíbený komunitní web '''[[Flickr]]''' obsahuje '''více&nbsp;než&nbsp;13&nbsp;miliard&nbsp;<ext>http://blog.flickr.net/en/2016/10/19/were-bringing-you-some-new-features/ ::fotografií</ext>'''&nbsp;??
</div><div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Zajímavosti z Katalogu|další zajímavosti]]</div>
</div><div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Zajímavosti z Katalogu|další zajímavosti]]</div>
Řádka 51: Řádka 51:
|<h2 style = "background-color:#eec900; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:125%">'''Článek dne'''</h2>
|<h2 style = "background-color:#eec900; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:125%">'''Článek dne'''</h2>
|- <!-- faf9b2, ffb90f -->
|- <!-- faf9b2, ffb90f -->
-
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">{{Článek dne HL/2018/20}}
+
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">{{Článek dne HL/2018/21}}
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Článek dne/Archiv|další články]]</div>
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Článek dne/Archiv|další články]]</div>
</div>
</div>

Verze z 26. 7. 2018, 13:41

Vítejte v katalogu firem Multimediaexpo.cz
V jedinečném katalogu s téměř neomezeným prostorem pro Vaší prezentaci
.

Kompletní podmínky katalogu najdete v článku — Katalog firem a prezentací.

Naše základní výhody :
« Bez nutnosti instalace »…« Na vlastní doméně »…« Masivní podpora 330 národních jazyků ! »
« Plná integrace s velkou multimediální encyklopedií »…« 99,9% garantovaná dostupnost služby »
« NEOMEZENÝ přenos dat stažených každý měsíc ze serveru. »
« Navíc máte k dispozici sadu unikátních vlastností, které Vám nikdo jiný nenabídne ! »

Kategorie Katalogu firem

Obrázek dne

Na vrcholu Simplonského průsmyku stojí 8 metrů vysoká silueta orla připomínající boje během 2. světové války.
Simplonský průsmyk (2005 m. n. m.) je jeden
z nejkrásnějších přechodů v Alpách. Na jeho vrcholu
stojí 8 metrů vysoká silueta orla.

Nové firmy

Zajímavosti

Víte, že...

Článek dne

Kresba Hortenu Ho 229

Horten H.IX bylo proudovými motory poháněné samokřídlo z doby druhé světové války, z kategorie takzvaných Wunderwaffen. Šlo o vůbec první samokřídlo vybavené proudovými motory. Letoun je společným dílem bratří Hortenů – Waltera, Reimara a Wolframa. Příznivcem jejich projektu byl samotný Hermann Göring a jako jediný stroj měl šanci na splnění požadavků jeho soutěže 3x1000.

Bratři Hortenovi začali vyvíjet elegantní samokřídla už jako mladíci v aeroklubu ve Wasserkupe, nedaleko Frankfurtu nad Mohanem. Nejprve jako modely, později již jako větroně, které byly po zrušení omezení, vyplývajících z Versailleské smlouvy, osazeny motory. Horten II dostal dodatečně tlačný motor Hirth HM 60R o výkonu 80 koní. Prvním typem projektovaným od počátku s motory byl Horten V, který měl dva motory Hirth stejného typu. Ten byl později přestavěn z dvoumístného na jednomístné uspořádání. V roce 1939 všichni bratři nastoupili k Luftwaffe. Wolfram zahynul při výbuchu svého Heinkel He 111 při kladení min v květnu 1940. Reimar sloužil jako instruktor létání v Kolíně nad Rýnem a nadále stavěl větroně-samokřídla, zatímco Walter bojoval v Bitvě o Británii v řadách JG 26, kde dosáhl 7 vítězství. Po skončení bitvy o Británii nastoupil na žádost svého tehdejšího velitele Kurta von Doeringa na velitelství, kde se zabýval technickým vývojem stíhacích letadel. Zde se mohl seznámit s řadou nových projektů a technických novinek. Asi nejvíce ho zaujaly proudové motory, které by byly ideálním pohonem stíhacích samokřídel. Díky svým pravomocem vytvořil v Göttingenu malý tým, označený Sonderkommando 3, kam převelel i bratra Reimara. Zde se tajně a nelegálně, za peníze Inspektorátu stíhacího letectva, pracovalo na vývoji samokřídel.

V roce 1943 byly v Goettingenu vyrobeny první dva prototypy plnohodnotného stíhače Horten IX. Horten IX V1 byl bezmotorový kluzák, na kterém byla ověřována aerodynamická koncepce. První let proběhl 28. 2. 1943 a ukázal, že koncepce funguje, včetně netradičních prvků - aerodynamických brzd v polovině křídla, které byly součástí řízení, elevonů a brzdícího padáku, zkracujícího přistání. Po zkušenostech s V1, dostal V2 robustnější přední podvozkovou nohu. U prototypu V2 už se také počítalo s montáží proudových motorů BMW 003, ze kterých se však podařilo získat pouze pláště.

Problém, jak dát projektu oficiální status byl vyřešen přihlášením k soutěži 3x1000...

NAHORU