Hlavní strana

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Aktualizace hlavní strany -- 2015 / 78)
(+ Aktualizace hlavní strany -- 2015 / 79)
Řádka 21: Řádka 21:
|<h2 style = "background-color:#fa8072; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:125%">'''Obrázek dne'''</h2>
|<h2 style = "background-color:#fa8072; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:125%">'''Obrázek dne'''</h2>
|- <!-- ffdebe, ee82ee -->
|- <!-- ffdebe, ee82ee -->
-
| <div style="padding:0.5em; text-align:center">{{Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/2015/78}}
+
| <div style="padding:0.5em; text-align:center">{{Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/2015/79}}
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/Archiv|další obrázky]]</div>
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/Archiv|další obrázky]]</div>
</div>
</div>
Řádka 41: Řádka 41:
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">
==== Víte, že... ====
==== Víte, že... ====
-
*…naše [[Multimediaexpo.cz|encyklopedie]] již obsahuje přes '''2&nbsp;450&nbsp;[[:Kategorie:Flickr články Multimediaexpo.cz|Flickr&nbsp;článků]]'''&nbsp;??
+
*…naše [[Multimediaexpo.cz|encyklopedie]] již obsahuje přes '''2&nbsp;460&nbsp;[[:Kategorie:Flickr články Multimediaexpo.cz|Flickr&nbsp;článků]]'''&nbsp;??
*…oblíbený komunitní web '''[[Flickr]]''' obsahuje '''více&nbsp;než&nbsp;11&nbsp;miliard&nbsp;<ext>http://www.digimanie.cz/flickr-40-prinasi-automaticky-upload-download-vsech-fotek-a-dalsi-funkce/6060 ::fotografií</ext>'''&nbsp;??
*…oblíbený komunitní web '''[[Flickr]]''' obsahuje '''více&nbsp;než&nbsp;11&nbsp;miliard&nbsp;<ext>http://www.digimanie.cz/flickr-40-prinasi-automaticky-upload-download-vsech-fotek-a-dalsi-funkce/6060 ::fotografií</ext>'''&nbsp;??
*…našich '''120&nbsp;000''' [[:Kategorie:Multimedia Commons|multimediálních souborů]] zabírá jen legračních '''113&nbsp;GB''' prostoru&nbsp;??
*…našich '''120&nbsp;000''' [[:Kategorie:Multimedia Commons|multimediálních souborů]] zabírá jen legračních '''113&nbsp;GB''' prostoru&nbsp;??
Řádka 51: Řádka 51:
|<h2 style = "background-color:#eec900; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:125%">'''Článek dne'''</h2>
|<h2 style = "background-color:#eec900; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:125%">'''Článek dne'''</h2>
|- <!-- faf9b2, ffb90f -->
|- <!-- faf9b2, ffb90f -->
-
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">{{Multimediaexpo.cz:Článek dne/2015/78}}
+
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">{{Multimediaexpo.cz:Článek dne/2015/79}}
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Článek dne/Archiv|další články]]</div>
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Článek dne/Archiv|další články]]</div>
</div>
</div>

Verze z 21. 10. 2015, 01:39

Vítejte v katalogu firem Multimediaexpo.cz
V jedinečném katalogu s téměř neomezeným prostorem pro Vaší prezentaci
.

Kompletní podmínky katalogu najdete v článku — Katalog firem a prezentací.

Naše základní výhody :
« Bez nutnosti instalace »…« Na vlastní doméně »…« Masivní podpora 330 národních jazyků ! »
« Plná integrace s velkou multimediální encyklopedií »…« 99,9% garantovaná dostupnost služby »
« NEOMEZENÝ přenos dat stažených každý měsíc ze serveru. »
« Navíc máte k dispozici sadu unikátních vlastností, které Vám nikdo jiný nenabídne ! »

Kategorie Katalogu firem

Obrázek dne

Hlavní ulice v Carcassonne nabízí mnoho obchodů.
Carcassonne patří k nejzachovalejším starověkým
pevnostním městům v celé Evropě ! V roce 1997
bylo zařazeno na seznam památek UNESCO.

Nové firmy

Zajímavosti

Víte, že...

Článek dne

Poslední originál na světě – Do 335 (2006)

Dornier Do 335 Pfeil (Šíp) byl špičkový německý těžký stíhací letoun z konce druhé světové války. Do služby se jich ale dostala pouze hrstka.

V roce 1945 to byla nejrychlejší pístová stíhačka na světě !

Původ letounu se dá vystopovat až do doby první světové války, kdy Claudius Dornier navrhl mnoho hydroplánů poháněných motory v tandemu. Tento systém je výhodnější než u dvoumotorových letounů s motory na křídlech, protože motory v tandemu na sebe navazují; jeden z nich působí jako „tažný“ a druhý jako „tlačný“ a lze tak dosáhnout větších rychlostí, navíc má letoun lepší těžiště, při poruše jednoho z motorů nedochází k takovému kroutícímu momentu, letoun má i menší čelní odpor a dá se lépe ovládat.

V roce 1939 firma pracovala na projektu velmi rychlého bombardéru (P.59) s motory v tandemu, ale Hermann Göring projekt roku 1940 zrušil.

V květnu roku 1942 Dornier předložil návrh vylepšené verze jako P.231 schopné nést náklad 1 000 kg pum. Návrh byl tedy vybrán. Na podzim roku 1942 však bylo řečeno, že typ nebude dlouho požádován; místo toho byla změněna role letounu na rychlý stíhací bombardér, ale se stejným nákresem s motory v tandemu, to ale zdrželo dodání prototypu.

Ten poprvé vzlétl na podzim roku 1943, šlo o mimořádně mohutný stroj s dvěma motory DB 603, jedním před a druhým za kabinou pilota, zadní motor přenášel výkon přes dlouhou hřídel na tlačnou vrtuli za křížovými ocasními plochami. Uvnitř trupu byla pumovnice. Piloti byli překvapeni rychlostí, zrychlením, zatáčkami a celkovým řízením – byl to dvoumotorový letoun, který dokázal letět jako jednomotorový. Při vypnutém předním motoru dokázal udržet rychlost 560 km/h. Nevýhodou byl špatný zadní výhled a slabý podvozek při přistávání.

Do 335 byl první sériový letoun na světě s vystřelovacím sedadlem. Na konci války se připravovaly různé modifikace letounu (větší rozpětí a jiné) jako spojení dvou trupů (Do 635) nebo verze s výkonnějšími motory (Do 435).

Celkem se vyrobilo okolo 90 letounů, ale žádný nebyl vyzkoušen v boji.

Česká ministerstva


Katalog firem nyní obsahuje — 204 600 komerčních firem