Kamov Ka-26

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 29. 6. 2011, 14:42; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Kamov Ka-26
Image:Peenemuende museum 04.jpg
Kamov Ka-26
Základní charakteristika
Určení víceúčelový lehký vrtulník
Výrobce Kamov
Konstruktér
První let 18. srpna 1966
Zařazen 1969
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno cca 850 - 900
Varianty
Uživatel SSSR

Kamov Ka-26 (kód NATO Hoodlum) je sovětský, resp. ruský víceúčelový lehký vrtulník z poloviny 60. let 20. století. První prototyp stroje vzlétl 18. srpna 1966, sériová produkce začala v roce 1969. Vrtulník se vyráběl do roku 1985, celkem bylo vyrobeno asi 850 až 900 kusů. Výroba však nebyla zcela ukončena, stroj byl modernizován a vyráběl se v dalších variantách, přičemž produkce trvá dodnes.

Verze vrtulníku

Ka-226
  • Ka-26 – základní typ, vyrobeno kolem 850 kusů
  • Ka-126 – modernizovaný typ s jedním turbínovým motoremTVD-100 z roku 1988.
  • Ka-226 – modernizovaný typ s dvěma motory Rolls-Royce Allison 250-C20R z roku 1997, sériově vyráběn od roku 2001

Technické údaje

  • Osádka: 2
  • Cestující: 6
  • Pohon: dva vzduchem chlazené desetiválcové hvězdicové motory Vedenejev M-14V-26
  • Výkon: 2 x 242,5 kW.
  • Max. rychlost: 170 km/h.
  • Dolet: 460 km s plným zatížením
  • Dostup: 3 000 metrů
  • Hmotnost prázdná 2 100 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 3 250 kg.
  • Průměr hlavního rotoru 13,00 m
  • Délka trupu 7,75 m
  • Výška 4,05 m
  • Plocha rotačního disku: 265,50 m²


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Kamov Ka-26
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Kamov Ka-26