Venetica

Z Multimediaexpo.cz

Hlavní menu hry
Venice je velmi přitažlivé

Venetica je akční RPG hra s fantasy tématikou z roku 2009, kterou vyvinula společnost Deck13 a vydala společnost DTP Entertainment. V Evropě byla poprvé vydána 4. září 2009 pro Microsoft Windows.

Porty hry byly vydány 2. října 2010 (Xbox 360) a 5. listopadu 2010 (PlayStation 3). Hra Venetica byla později znovu vydána pro severoamerický trh 18. ledna 2011 a distribuovala ji společnost Rombax Games.

Hra se odehrává ve fiktivní verzi Evropy 16. století v Benátkách a jejich okolí, v níž je Smrt člověkem vybraným tajemnou skupinou zvanou Corpus, aby plnil povinnosti smrtky. Když nekromant zneužije svých schopností k získání nesmrtelnosti a ovládnutí světa, má dcera posledního Smrťáka, Scarlett, za úkol ho zastavit a zachránit svého otce. Hráči přebírají kontrolu nad Scarlett z pohledu třetí osoby a vedou ji do městských a venkovských oblastí. Scarlett používá k boji Smrťovu kosu, stejně jako další zbraně pro boj zblízka a magická kouzla zvaná soumračné síly. Úkoly přinášejí zkušenostní body, které lze použít k vylepšení zbraní a dovedností.

Venetica je akční hra pro jednoho hráče. Hráči ovládají její hlavní hrdinku Scarlett ve 3D světě z pohledu třetí osoby z nadhledu s kamerou, kterou lze zvětšovat ve třech pevně stanovených krocích. Prostředí je rozděleno do několika map bez skutečného pohybu v otevřeném světě. Hráči na PC mohou k ovládání Scarlett používat buď klávesnici a myš, nebo gamepad.

Na konzolích lze použít pouze gamepad. Hra využívá rychlý denní a noční cyklus a každá denní doba trvá 15 minut.

Hráči sice nemohou přímo upravovat hlavní hrdinku, ale hra nabízí systém zvyšování úrovně založený na zkušenostních bodech, který za každou získanou úroveň uděluje body za dovednosti a atributy. Dovednostní body umožňují Scarlett naučit se nové bojové nebo magické schopnosti díky interakci s některými nehráčskými postavami. Atributové body lze použít ke zvýšení jednoho ze čtyř základních atributů, které odpovídají herním vlastnostem, a to "postava" (body zdraví), "moudrosti" (mentální energie), "síly" (množství poškození způsobeného zbraněmi) a "mentální síly" (množství poškození způsobeného kouzly).

Hlavní hrdinka může na určitých místech vstoupit do říše duchů, což jí umožňuje komunikovat s postavami, které již zemřely v reálném světě. Scarlett komunikuje s nehráčskými postavami prostřednictvím předem naskriptovaných dialogových scén, které dávají hráčům určitou volnost výběru, pokud jde o její morální volby, a umožňují jim rozhodnout se, zda budou altruistické, nebo egoistické. Po prvním příjezdu do Benátek si Scarlett musí vybrat, zda se přidá k jednomu ze tří různých cechů, přičemž tato volba mění jak způsob, jakým se bude příběh vyvíjet, tak i to, jaké dovednosti bude mít na výběr. Hra obsahuje systém reputace, který sleduje její činy v Benátkách a odráží její pověst ve městě. Plnění úkolů často reputaci přináší, zatímco nelegální činy, jako jsou krádeže v soukromých domech, ji snižují. Pro interakci s některými postavami je vyžadována dostatečně vysoká reputace.

Souboje se odehrávají pomocí jediného tlačítka pro útok v kombinaci s úhybnými nebo blokovacími manévry. Hráči však mohou správným načasováním útoků řetězit více útoků a provádět tak silná komba. Kromě toho mohou hráči používat magická kouzla zvaná mentální dovednosti pomocí mentální energie, herní obdoby magických bodů. Mentální energie se také používá k ovládání bojových technik zvaných fyzické dovednosti. Venetica obsahuje ještě jeden typ energie, který se nazývá soumračná energie. Ta se sbírá při boji s nepřáteli pomocí kosy Smrti, která se nazývá "Moonblade". Soumračná energie také umožňuje Scarlett přístup do světa duchů, zvaného Soumračný svět, který je nutný k vyřešení některých zásadních hádanek.

Pokud na Vás útočí více nepřátel najednou, musíte být neustále v pohybu, aby jste se vyhnuli obklíčení a útoku zezadu. Souboje proti pěti hlavním padouchům probíhají dvakrát, jednou v reálném světě a poté znovu ve světě soumraku, kde se padouch promění v monstrum. S dostatečným množstvím soumračné energie Scarlett po smrti vstoupí do Soumračného světa, což hráčům umožní změnit její pozici na bojišti. Pokud nemá dostatek soumračné energie, zemře a hráči jsou nuceni znovu načíst poslední ručně uloženou hru, protože Venetica neobsahuje automatické ukládání ani respawn body. Ani po opětovném přehrání scén nelze cutscény a dialogy přeskočit.

Na hlavním displeji hry se v levém horním rohu nachází medailonek, který červeně zobrazuje aktuální zdraví, modře aktuální mentální energii a uvnitř až šest segmentů, které v případě vyplnění fialovou barvou znamenají dostatek soumračné energie pro oživení Scarlett po smrti. Uprostřed je koule, která obsahuje hráčovu úroveň a která se pomalu zaplňuje s přibývajícími zkušenostmi. V pravém horním rohu je zobrazena mini mapa a v pravém dolním rohu lišta, která umožňuje rychlý přístup k aktuálně oblíbeným zbraním a kouzlům.

V typickém módu her na hrdiny nabízí Venetica hráči na výběr různé zbraně a výzbroj, stejně jako lektvary a předměty, které hlavního hrdinu léčí a pomáhají mu. Tyto předměty mohou hráči nalézt v herním světě, při porážení nepřátel a jako odměnu za splnění úkolů. Hra obsahuje hlavní linii úkolů založenou na příběhu a také několik nepovinných úkolů, které hráčům umožňují získat další kořist. Venetica nabízí 30 až 40 hodin hraní pro jednoho hráče.

Obsah

Postavy a město Benátky

Příběh Venetiky se odehrává ve stylizovaném světě 16. století v Benátkách a jejich okolí, kde je Smrt fyzickou bytostí, která se řídí pokyny skupiny známé jako Corpus. Každou generaci musí Corpus vybrat nástupce Smrti. Hra se odehrává poté, co rada vybere nekromanta, který má ovládat Smrt, a ten se rozhodne přinést světu úplnou smrt a zkázu. Tento nekromant se prostřednictvím Smrti zvěčnil; současná Smrt a Corpus ho tedy nemohou zastavit. Hráč přebírá kontrolu nad Scarlett, dcerou Smrti, která musí pěstovat a rozvíjet své schopnosti, aby zachránila svého otce a svět před nekromantem.

Příběh hry

Scarlett žije v malé fiktivní vesnici San Pasquale nedaleko Benátek se svým milencem Benediktem. Hra začíná tím, že na vesnici zaútočí zabijáci a Benedict zemře, aby Scarlett ochránil. V noci po útoku se jí ve snu zjeví Smrt a prozradí jí, že ona, která se považovala za sirotka, je ve skutečnosti jeho dcera, počatá krátce předtím, než se stal Smrtí, a propůjčí Scarlett mnoho Smrtových schopností. Prozradí jí, že Viktor, nemrtvý archon, využil mezery v pravidlech, která svazují existenci, aby obelstil smrt a stal se téměř nesmrtelným. Původně byl Sborem vybrán za Smrťákova nástupce, ale místo toho se zaměřil na zakázané umění nekromancie a byl vyvržen. Když mu bylo odepřeno to, co považoval za své přirozené právo stát se Smrtí, přísahal světu pomstu. Pro své plány si naverboval čtyři spojence, aby vládli světu smrtelníků jako Pětka nemrtvých: Paní cechu vrahů, Hektora z Persie, princeznu Chiamaku z Afriky a benátského dóžete. Smrt informuje Scarlett, že Viktor hledá Černý grimoár, mocnou knihu kouzel, která by mu umožnila navždy upevnit svou moc.

S úkolem od Smrti se Scarlett vydává do Benátek, aby vypátrala nekromanta Sofista, posledního strážce Černého grimoáru, a zjistila, zda knihu zničil podle pokynů. Cestou do města je Scarlett napadena paní zabijáků, kterou porazí v souboji. Poté vypátrá Sofista na Hektorově vlajkové lodi, která kotví poblíž Benátek. Když se k němu dostane, je Sophistos zabit, ale Scarlett Hektora porazí a potopí jeho loď. Vydá se do Sofistova domu v Benátkách a pomocí svých schopností tam rozmlouvá s jeho duchem. Ten jí řekne, že sestrojil pec dostatečně žhavou na to, aby knihu spálil, ale místo toho se rozhodl ji schovat a donutil Scarlett, aby ji získala zpět. Po jejím nalezení a boji se Sofistovým duchem, který má námitky proti zničení knihy, se Scarlett podaří knihu zničit. Poté, co se Scarlett rozhodne, ke kterému ze tří cechů se přidá, se přesune do Vnitřního města: Řád svaté pečeti, válečnický řád poháněný pomstou, ke kterému se chtěl Benedikt připojit před svou smrtí, Křídla s kápí, cech diskrétních poslů, nebo Síť masek, cech nekromantů, jehož členem byl Viktor. Podle toho, který cech si zvolíte, je třeba splnit různé úkoly.

Princezna Chiamaka uvalí na Scarlett kletbu, která ji nakonec zabije, pokud ji sama neodstraní. Scarlett se vydává do Afriky, aby se s Chiamakou utkala, a poté, co ji porazí, kletbu zruší a také jí dá esenci potřebnou k tomu, aby se dostala k Viktorovi, který se zapečetil v Dóžecím paláci. Vstoupí do paláce a zjistí, že Viktor magicky donutil Dóžete rekonstruovat Černý grimoár ze Soumračného světa, kde skončil po svém předchozím zničení. Scarlett s oběma muži bojuje a podaří se jí Dóžete zabít, ale ne dříve, než dokončí přepis knihy. Scarlett a Victor o ni bojují a Victor se spojí s duchem Dóžete ve Světě soumraku. Po porážce sloučené bytosti Scarlett bojuje a porazí Viktora v jeho smrtelné podobě. Po jeho porážce se objeví Smrt a nabídne Scarlett, aby Viktora zabila sama, nebo aby ho nechala Smrti. Hra končí jednou ze dvou vystřižených scén, podle toho, zda se Scarlett zachovala šlechetně nebo zlovolně.

Vývoj hry

Hru Venetica vyvinula malá německá vývojářská společnost Deck13 se 40 zaměstnanci, která dříve vyvíjela především point-and-click adventury, jako například Ankh a Jack Keane. Vydavatel DTP Entertainment hru poprvé oznámil 27. května 2008 zveřejněním informací o příběhu a čtyř screenshotů. Další prvky, jako například denní a noční cyklus, byly novinářům ukázány v říjnu 2008. V březnu 2009 vývojáři spolupracovali s německým herním časopisem PC Games a dali hráčům možnost pojmenovat zbraň ve hře doplněnou o příběh.
Dne 21. dubna 2009 byl odhalen vítěz, kterým se stala Chantori. A proto si můžeme ve Venice koupit velmi silný meč Chantori...

Hra Venetica byla poprvé vydána pro evropský trh 4. září 2009 pro Microsoft Windows. V prosinci 2009 vydala společnost Deck13 patch, který výrazně zlepšil grafiku a úroveň detailů hry i její výkon a přidal řadu nových funkcí.

Hra byla později portována na konzole Xbox 360 a PlayStation 3. Verzi pro Xbox 360 vyvinula společnost Wizarbox a vydala ji 18. prosince 2009. Verze pro PlayStation 3 byla vydána 3. prosince 2010. Všechny verze hry Venetica byly vydány v Severní Americe 18. ledna 2011, kde je distribuovala společnost Rombax Games. Společnost Deck13 v prosinci 2017 vyloučila pokračování této hry.

Kritika hry

Hra Venetica získala od řady kritiků smíšené hodnocení. Příběh a možnost činit rozhodnutí, která jej ovlivňují, byly obecně chváleny, ale grafika, zvuk, design postav a technické problémy byly kritizovány.

Kvalita grafiky rozhodně nepatří k silným stránkám hry a byla podprůměrná i v roce 2010. Stačí si vzpomenout na hry jako – Crysis, Crysis Warhead, Fallout 3, Far Cry 2 nebo Just Cause 2.

Na druhé straně je nutné si přiznat, že je dnes globálně úspěšná řada her, které mají jasně horší grafiku než Venetica. Typickým představitelem je – Minecraft.

Zvukový doprovod je poměrně kvalitní, ale občas se špatnou synchronizací. Počet drobných chybiček ve hře je přímo omračující, ale po příchodu do města Venice si jich přestanete všímat.

Velká Galerie

YouTube

Venetica Full Walkthrough Gameplay (No Commentary)
Venetica – All Bosses (No Damage)


Venetica – Let's Play CZ – část 2
Venetica – Let's Play CZ – část 3


Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Venetica
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010