V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Antonov An-124

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Masivní vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 3: Řádka 3:
|typ = [[transportní letoun]]
|typ = [[transportní letoun]]
|výrobce = [[Antonov]]
|výrobce = [[Antonov]]
-
|image = Soubor:Ruslan.jpg
+
|image = [[Soubor:Polet Airlines An-124 RA-82075 in flight 28-Jul-2011.jpg|250px]]
-
|text = Antonov An-124 Ruslan na letišti v Berlíně
+
|text = Antonov An-124 se připravuje na přistání v Moskvě.
|konstruktér =  
|konstruktér =  
|první let = [[26. prosinec|26. prosince]] [[1982 v letectví|1982]]
|první let = [[26. prosinec|26. prosince]] [[1982 v letectví|1982]]
Řádka 10: Řádka 10:
|vyřazen =  
|vyřazen =  
|výroba =  
|výroba =  
-
|vyrobeno kusů = 56 ks
+
|vyrobeno kusů = 56 kusů
|charakter =  
|charakter =  
|cena za kus = 150-200 mil. [[americký dolar|US$]]
|cena za kus = 150-200 mil. [[americký dolar|US$]]
Řádka 19: Řádka 19:
'''Antonov An-124 Ruslan''' ([[ASCC|v kódu NATO]]: '''Condor''') je jedno z největších sériově vyráběných [[transportní letoun|transportních letadel]] na světě.
'''Antonov An-124 Ruslan''' ([[ASCC|v kódu NATO]]: '''Condor''') je jedno z největších sériově vyráběných [[transportní letoun|transportních letadel]] na světě.
-
An-124 je [[hornoplošník|hornokřídlý]] [[motor|čtyřmotorový]] letoun s klasickými ocasními plochami s mnohokolovým [[podvozek|podvozkem]] příďového typu. Trup je hermetizovaný, rozdělený na dvě paluby. Nákladní prostor má délku 36,5 m, šířku 6,4 m a výšku 4,4 m, objem převyšuje 1000 , nosnost 120 tun.
+
An-124 je [[hornoplošník|hornokřídlý]] [[motor|čtyřmotorový]] letoun s klasickými ocasními plochami s mnohokolovým [[podvozek|podvozkem]] příďového typu. Trup je hermetizovaný, rozdělený na dvě paluby.  
 +
 
 +
Nákladní prostor má délku 36,5 m, šířku 6,4 m a výšku 4,4 m, objem přes 1000 m<sup>3</sup>, nosnost až 150&nbsp;tun.
Vznikl v Antonovově konstrukční kanceláři, prototyp vzlétl [[26. prosinec|26. prosince]] [[1982 v letectví|1982]] v [[Kyjev|Kyjevě]]. S tímto letounem bylo ustanoveno 21 světových rekordů (mimo jiné v nosnosti - 171&nbsp;219 kg do výšky 10&nbsp;750 m, vzdálenost 21&nbsp;180,92 km na uzavřené trati). V roce 1985 byl poprvé představen na výstavě v Paříži a na začátku roku 1986 začala sériová výroba. V roce 1992 proběhla certifikace civilní verze.
Vznikl v Antonovově konstrukční kanceláři, prototyp vzlétl [[26. prosinec|26. prosince]] [[1982 v letectví|1982]] v [[Kyjev|Kyjevě]]. S tímto letounem bylo ustanoveno 21 světových rekordů (mimo jiné v nosnosti - 171&nbsp;219 kg do výšky 10&nbsp;750 m, vzdálenost 21&nbsp;180,92 km na uzavřené trati). V roce 1985 byl poprvé představen na výstavě v Paříži a na začátku roku 1986 začala sériová výroba. V roce 1992 proběhla certifikace civilní verze.
==Verze==
==Verze==
-
*An-124 – vojenská transportní verze
+
* '''An-124''' – vojenská transportní verze
-
*An-124-100 – civilní dopravní verze
+
* '''An-124-100''' – civilní dopravní verze
-
*An-124-100M – modernizace An-124-100 - nová avionika umožňující snížení členů osádky z 6 a 4, zvýšení bezpečnosti a zlepšení navigace
+
* '''An-124-100M''' – modernizace An-124-100 nová avionika umožňující snížení členů osádky z 6 a 4, zvýšení bezpečnosti a zlepšení navigace
-
*An-124A – úprava pro provoz z letišť s horším povrchem
+
* '''An-124A''' – úprava pro provoz z letišť s horším povrchem
-
*An-124-200 – verze s americkými motory General Electric CF6-80C2
+
* '''An-124-200''' – verze s americkými motory General Electric CF6-80C2
-
*An-124-210 – verze s britskými motory Rolls-Royce RB211-524H-T
+
* '''An-124-210''' – verze s britskými motory Rolls-Royce RB211-524H-T
 +
* '''An-124-300''' – nejnovější varianta s nejlepší avionikou, vylepšeným brzdným systémem a nosností až&nbsp;150&nbsp;tun, výhradně pro Russian&nbsp;Air&nbsp;Force.
==Specifikace==
==Specifikace==
===Technické údaje===
===Technické údaje===
-
[[Image:Polet Airlines An-124 swallowing Emirates Airbus A380.jpg|thumb|right]]
+
[[File:Polet Airlines An-124 swallowing Emirates Airbus A380.jpg|thumb|250px|Polet Airlines An-124 nakládá zmenšený model letadla [[Airbus A380]] (2008).]]
*'''Rozpětí:''' 73,3 m
*'''Rozpětí:''' 73,3 m
*'''Délka:''' 69,1 m
*'''Délka:''' 69,1 m
Řádka 48: Řádka 51:
*'''Maximální dolet:''' 16 500 km
*'''Maximální dolet:''' 16 500 km
*'''Dolet s max. zátěží:''' 4500 km
*'''Dolet s max. zátěží:''' 4500 km
 +
== Externí odkazy ==
-
 
+
{{Flickr|Antonov+An-124}}{{Commonscat|Antonov An-124}}{{Článek z Wikipedie}}
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
[[Kategorie:Sovětská a ruská transportní letadla]]
[[Kategorie:Sovětská a ruská transportní letadla]]
[[Kategorie:Letadla Antonov]]
[[Kategorie:Letadla Antonov]]

Aktuální verze z 23. 8. 2015, 00:10

Antonov An-124 Ruslan
Polet Airlines An-124 RA-82075 in flight 28-Jul-2011.jpg
Antonov An-124 se připravuje na přistání v Moskvě.
Základní charakteristika
Určení transportní letoun
Výrobce Antonov
Konstruktér
První let 26. prosince 1982
Zařazen 1986
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 56 kusů
Varianty
Uživatel Rusko (25)
Volga-Dnepr (10)
Antonov Airlines (7)
Polet Airlines (6)

Antonov An-124 Ruslan (v kódu NATO: Condor) je jedno z největších sériově vyráběných transportních letadel na světě.

An-124 je hornokřídlý čtyřmotorový letoun s klasickými ocasními plochami s mnohokolovým podvozkem příďového typu. Trup je hermetizovaný, rozdělený na dvě paluby.

Nákladní prostor má délku 36,5 m, šířku 6,4 m a výšku 4,4 m, objem přes 1000 m3, nosnost až 150 tun.

Vznikl v Antonovově konstrukční kanceláři, prototyp vzlétl 26. prosince 1982 v Kyjevě. S tímto letounem bylo ustanoveno 21 světových rekordů (mimo jiné v nosnosti - 171 219 kg do výšky 10 750 m, vzdálenost 21 180,92 km na uzavřené trati). V roce 1985 byl poprvé představen na výstavě v Paříži a na začátku roku 1986 začala sériová výroba. V roce 1992 proběhla certifikace civilní verze.

Obsah

Verze

  • An-124 – vojenská transportní verze
  • An-124-100 – civilní dopravní verze
  • An-124-100M – modernizace An-124-100 – nová avionika umožňující snížení členů osádky z 6 a 4, zvýšení bezpečnosti a zlepšení navigace
  • An-124A – úprava pro provoz z letišť s horším povrchem
  • An-124-200 – verze s americkými motory General Electric CF6-80C2
  • An-124-210 – verze s britskými motory Rolls-Royce RB211-524H-T
  • An-124-300 – nejnovější varianta s nejlepší avionikou, vylepšeným brzdným systémem a nosností až 150 tun, výhradně pro Russian Air Force.

Specifikace

Technické údaje

Polet Airlines An-124 nakládá zmenšený model letadla Airbus A380 (2008).
  • Rozpětí: 73,3 m
  • Délka: 69,1 m
  • Výška: 20,8 m
  • Hmotnosti:
    • prázdná: 175 000 kg
    • vzletová: 405 000 kg
  • Max. užit. zatížení: 150 000 kg
  • Pohonná jednotka: 4x Progress D-18T
  • Výkon pohonné jednotky: 4x 229,5 kN

Výkony

  • Maximální rychlost: 865 km/h
  • Maximální dolet: 16 500 km
  • Dolet s max. zátěží: 4500 km

Externí odkazy

Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Antonov An-124
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Antonov An-124