Black-Friday-2019-12-Multimediaexpo.png

Škoda Fabia

Z Multimediaexpo.cz

Přejít na: navigace, hledání
Škoda Fabia (první verze, 2006)

Škoda Fabia je malý osobní automobil, vyráběný společností Škoda Auto. Byl oficiálně představen na 58. autosalonu ve Frankfurtu 14. září 1999 s karoserií pětidvéřového hatchbacku. Byl představen jako nástupce modelu Škoda Felicia, ale rok a půl se oba vozy vyráběly souběžně.[1] Necelý rok po hatcbacku byla představena Fabia s karoserií Combi a paletu karoserií v roce 2001 uzavřela karoserie sedan. Na konci roku 2006 byla představena druhá generace s karoserií hatchback, combi bylo představeno o půl roku později. S karoserií sedan už se v druhé generaci nepočítá. Vozy jsou vyráběny v Mladé Boleslavi. V dubnu 2007 byl vyroben dvoumiliontý vůz Škoda Fabia.[2]

Obsah

Škoda Fabia I

Prodej byl na českém trhu zahájen 4. prosince 1999[1] s cenou od 249 000 Kč za vůz s motorem o objemu 1.0 litru o výkonu 37 kW.[3] V roce 2000 prošla Fabia crash testem EuroNCAP s výsledkem čtyř hvězdiček za ochranu dospělé posádky[4]. Karoserie Combi byla představena na podzim roku 2000 v roce 2001 na ženevském autosalonu varianta sedan[5]. V létě 2004 se začala prodávat také sportovní varianta RS. 9. srpna 2004 prošla první generace faceliftem (modernizací), dostala nový přední nárazník s kulatými mlhovkami a na zadních lampách se objevilo škodovácké C, na zadních sedadlech přibyla třetí opěrka hlavy, nový volant z druhé generace Octavie, nové potahové látky a jiné drobnosti. Výroba první generace hatchbacku byla ukončena 13. dubna 2007, výroba ostatních karosářských verzí ještě nějakou dobu probíhala souběžně.

Karosářské verze

Výbavy

Motory

Zážehové

Vznětové

Škoda Fabia II

Škoda Fabia II Facelift (2010)

Škoda Fabia druhé generace (interní označení 5J) byla oficiálně představena na ženevském autosalonu v březnu 2007. Do prodeje byla uvedena v následujícím měsíci. Vůz je po A sloupek shodný s vozem Roomster. Vůz je postaven na stejné platformě jako první generace. Rozměrově se díky stejné platformě nijak zásadně neliší. Je o málo delší (+22mm), vyšší (+47mm), ale také o 4mm užší. Zavazadelník narostl o 40l na rovných 300. V září 2007 na autosalonu ve Frankfurtu byla představena karoserie kombi. V roce 2007 prošel vůz crash testem Euro NCAP se ziskem čtyř hvězdiček.[8]

Fabia Scout

Škoda Fabia Scout (2009)

Fabia Scout je po Octavii a Roomsteru třetí z crossoverové řady Scout. Představila se na autosalonu v Ženevě v roce 2009. Má jinak tvarovaný nárazník, střešní nosič ve stříbrné barvě, kola z lehkých slitin, speciální čalounění, pedály s nerezovými plochami, mlhovky s corner designem a tónovaná skla.

Verze

Karosářské varianty

Motory

Zdroje

Reference

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Auto.cz:Škoda Fabia (1999-2007) – Císařova choť
  2. http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/skoda-fabia-slavi-dva-miliony/14775
  3. http://magazin.auto.cz/predstavujeme/skoda-fabia.html
  4. EuroNCAP - výsledky (anglicky)
  5. http://magazin.auto.cz/tema/reportaz-z-zenevskeho-autosalonu-ii-cast.html
  6. http://news.auto.cz/uzitkove/fabia-praktik-tak-prece-jen.html
  7. http://www.autoweb.cz/starsi-auta-recenze/skoda-fabia-1999-2006/13487
  8. http://www.euroncap.com/tests/skoda_fabia_2007/293.aspx EuroNCAP - výsledky (anglicky)
  9. http://www.autoweb.cz/frankfurt-motor-show-2007/frankfurt-live-skoda-fabia-greenline-nejuspornejsi-z-fabiit/12441

Externí odkazy

Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Škoda Fabia
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Hlavní funkce
Navigace
Nástroje
Příspěvky a dary
Další informace