Železniční trať Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín

Z Multimediaexpo.cz

Železniční trať Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín (v jízdním řádu pro cestující označená číslem 245). Jednokolejná regionální trať. Provoz na ní byl zahájen v roce 1870, kdy tvořila součást hlavní trati c.k. privilegované společnosti Rakouské Státní dráhy z Vídně do Brna (Wien-Laa a.d.Thaya-Hrušovany n.Jevišovkou-Střelice-Brno). Stavebně je trať dimenzována na eventuální položení druhé koleje. Úsek z Hevlína do stanice Laa a. d. Thaya ÖBB byl v závěrečných týdnech druhé světové války poškozen, k definitvnímu zrušení došlo v důsledku výstavby tzv. železné opony v roce 1947.

Od počátku 90. let existovaly snahy na obou stranách hranice o obnovu kdysi přerušeného přeshraničního spojení, k realizaci takové stavby však nedošlo.

Na počátku roku 2008 se objevily informace o tom, že od prosince 2008 bude na této trati zastavena osobní doprava. V průběhu léta byly tyto plány pozměněny, k zastavení osobní dopravy na této trati dojde patrně k 1. 7. 2010, a to v souvislosti s rozšířením Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) na Znojemsko. Pro spojení Hrušovan nad Jevišovkou s Hevlínem i okolními obcemi bude upřednostněna doprava autobusová. Jednání o obnově zrušeného úseku Hevlín - Laa a.d.Thaya a rekonstrukci celé tratě č. 245 probíhají nicméně nadále. Poslední iniciativou je memorandum 45 jihomoravských a dolnorakouských obcí z jara 2009. V případě obnovy by Moravskokrumlovsko, Miroslavsko, Hrušovansko a západní Mikulovsko získalo krátké železniční spojení s Rakouskem a Vídní.

Navazující tratě

Hrušovany nad Jevišovkou

  • Trať 244 Hrušovany nad Jevišovkou - Moravské Bránice - Střelice / Oslavany
  • Trať 246 Břeclav - Boří les - Hrušovany nad Jevišovkou - Znojmo

Externí odkazy

  • [1] na ZelPage.cz
  • [2] Historie železničních tratí
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Železniční trať Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín