Heroes of Might and Magic V

Z Multimediaexpo.cz


Heroes of Might and Magic V (někdy označováno jako Heroes V nebo HoMM5) je pátým pokračováním slavné počítačové fantasy herní série Heroes of Might and Magic. Vývoje se ujal ruský tým Nival Interactive, pod dohledem francouzského vydavatele Ubisoftu. Hra vyšla v květnu 2006 (přesněji 19.5.) a v ČR až 6.6.2006. Distributorem hry se u nás stala společnost CD Projekt, která má na svědomí i předchozí dva díly a hru vydává kompletně v češtině včetně profesionálního dabingu.

Obsah

Stručně

  • Vývoj začal během října 2003.
  • Hra je kompletně dělána v 3D grafice.
  • Nový systém dovedností/kouzel/jednotek.
  • 30. března 2005, Ubisoft definitivně oznámil počátek vývoje hry.
  • Hra obsahuje 6 měst.
  • Demoverze byla vydána v dubnu 2006 a hra o měsíc později.
  • V ČR je hra vydána ve dvou edicích - normální a sběratelské. V obou se nachází jako bonus Might and Magic IX (v češtině), tištěný manuál, tištěnou mapu světa Ashan, lektvar vytrvalosti (SPEED 8). Sběratelská edice má navíc: knížečku artworků od Oliviera Ledroita, 3 mapy do hry, certifikát s číselem sběratelské edice, zvláštní auru kolem hrdiny, dokument s popisem a schopnostmi jednotek.

Informace

Hrady

  • Peklo
  • Azyl
  • Nekropole
  • Kobka
  • Akademie
  • Hvozd

Jednotky

Peklo

  • Level 1. Ďáblík -> Rarášek
  • Level 2. Rohatý démon -> Rohatý dozorce
  • Level 3. Pekelný pes -> Kerberos
  • Level 4. Sukuba -> Paní sukub
  • Level 5. Pekelný oř -> Noční můra
  • Level 6. Pekelný sluha -> Pekelný pán
  • Level 7. Ďábel -> Arciďábel

Azyl

  • Level 1. Rolník -> Branec
  • Level 2. Lučištník -> Kušník
  • Level 3. Pěšák -> Páže
  • Level 4. Gryf -> Královský gryf
  • Level 5. Kněz -> Inkvizitor
  • Level 6. Jezdec -> Paladin
  • Level 7. Anděl -> Archanděl

Nekropole

  • Level 1. Kostlivec -> Kostlivý lučištník
  • Level 2. Zombie -> Morová zombie
  • Level 3. Duch -> Spektra
  • Level 4. Upír -> Pán upírů
  • Level 5. Lich -> Arcilich
  • Level 6. Zjev -> Přízrak
  • Level 7. Kostlivý drak-> Přízračný drak

Kobka

  • Level 1. Zvěd -> Vrah
  • Level 2. Krvavá panna -> Krvavá fúrie
  • Level 3. Minotaur -> Strážce minotaurů
  • Level 4. Temný nájezdník -> Děsivý nájezdník
  • Level 5. Hydra -> Hlubinná hydra
  • Level 6. Čarodějka stínu -> Matka stínu
  • Level 7. Stínový drak -> Černý drak

Akademie

  • Level 1. Gremlin -> Mistr gremlin
  • Level 2. Kamenný chrlič -> Obsidiánový chrlič
  • Level 3. Železný golem -> Ocelový golem
  • Level 4. Mág -> Arcimág
  • Level 5. Džin -> Džin sultán
  • Level 6. Rakshasa rani -> Rakshasa raja
  • Level 7. Kolos -> Titán

Hvozd

  • Level 1. Víla -> Dryáda
  • Level 2. Tanečník meče -> Tanečník války
  • Level 3. Lovec -> Mistr lovec
  • Level 4. Druid -> Druidský stařešina
  • Level 5. Jednorožec -> Stříbrný jednorožec
  • Level 6. Ent -> Prastarý ent
  • Level 7. Zelený drak -> Smaragdový drak

Dovednosti

  • Magie světla
  • Magie tmy
  • Magie přivolávání
  • Magie ničení
  • Čarodějnictví
  • Obrana
  • Útok
  • Štěstí
  • Vedení
  • Logistika
  • Osvícení
  • Válečné stroje

Schopnosti

Každá rasa má své speciální schopnosti, které je třeba při hraní využít (napříkald Nemrtví můžou z padlých jednotek udělat po boji jednotky do svých vlastních řad nebo Lidé mohou vytrénovat své rolníky na lučištníky).

Kouzla

Každý hrdina se může, i bez znalosti dané školy magie, naučit kouzlo/a 1. a 2. kruhu. Proto, aby se hrdina mohl naučit i kouzla vyšších kruhů, musí ovládat danou školu magie, a to následovně:

  • Základní umění dané magie - kouzla 3. kruhu
  • Lepší umění dané magie - kouzla 4. kruhu
  • Expertní umění dané magie - kouzla 5. kruhu

Existují 4 základní druhy magie (magie přivolávání, temnoty, světla a destrukce) a 1 "zvláštní" druh magie, tedy magie cestovní. Tu lze použít pouze na mapě dobrodružství, nikoli v bitvě. Má jen 4 kouzla, ketrá se může naučit jen hrdina s určitou úrovní:

  • 5. úroveň hrdiny - Shalassina loď
  • 10. úroveň hrdiny - Přivolání jednotek
  • 15. úroveň hrdiny - Okamžité cestování
  • 20. úroveň hrdiny - Městský portál

Koula nelze sesílat neomezeně! Každé kouzlo stojí určitou částku "many", což je magická energie hrdiny. Její množství se odvíjí od znalostí hrdiny (1 bod znalosti = 10 bodů many). Mana se sama dobíjí v době, kdy hráč ukončil svůj tah (za jednu takovou "dobu" se hráči dobije právě tolik many, kolik má bodů znalostí). Existují také budovy, které dokáží hrdinovi jednou za týden doplnit manu na maximum nebo dočasně zdvojnásobí hrdinovu maximální zásobu many. Existuje rovněž schopnost, ketrá hrdinovi umožní, aby za každý bod znalosti dostal místo deseti 15 bodů many, čili tato schopnost o 50% trvale zvýší hrdinovu manu.

Kampaně

Kromě samostatných scénářů ve složce "Vlastní hra" může hráč hrát také kampaně. Celkem je ve hře 6 kampaní, každá o pěti misích. Každá z kampaní je hrána za jednu z frakcí. Kampaně se mohou hrát zásadně v takovém pořadí, v jakém jsou seřazeny. Funguje v nich zpravidla tento systém: každá odehraná mise v kampani spustí misi následující; každá odehraná kampaň zpřístupní kampaň následující. Právě v kapaních se odehrává hlavní příběh této hry. Každou kampaní hráče provází hlavní hrdina/ové (většinou však jen jeden). Tento hrdina nesmí zemřít a postupuje celou kampaní. Všechny dovednosti, schopnosti, zušenosti a kouzla, které v misi získá, mu zpravidla zůstávají po celou dobu kampaně. Zde je přehled toho, jak za sebou jdou jednotlivé kampaně:

  • Kampaň Azylu (Lidé)
  • Kampaň Pekla (Démoni)
  • Kampaň Nekropole (Nemrtví)
  • Kampaň Kobky (Temní elfové)
  • Kampaň Hvozdu (Elfové)
  • Kampaň Akademie (Mágové)

Ostatní

  • Hrdina se boje účastní buď kouzlením, nebo může do boje zasáhnout útokem (střela nebo klasický útok zblízka)
  • Hudbu složili Rob King a Paul Romero
  • Tři stupně dovedností (stejně jako v Heroes III) - Základní, Lepší, Expertní
  • Suroviny zůstávají stejné jako v předchozích dílech
  • Celkem šest škol magií, včetně Magie života, Magie světla a Magie přivolávání
  • Každá jednotka má možnost upgradu
  • Ve hře pro více hráčů lze použít nový Ghost mod, kdy můžou všichni hráči hrát současně, takže se ze hry vlastně stane RTS (Real-time Strategy)

Opravné patche

  • Patch 1.1 - vydán 6. června 2006 - opravuje spoustu chyb, přidává automatické aktualizace a lehkou obtížnost
  • Patch 1.2 - vydán 20. července 2006 - opravuje hru pro více hráčů a také některé zásadnější chyby
  • Patch 1.3 - vydán 13. září 2006 - obsahuje editor map, opravy chyb a některé balanční záležitosti
  • Patch 1.4 - vydán 11. listopadu 2006 - vylepšuje editor map, stále opravuje chyby
  • Patch 1.41 - vydán 30. ledna 2007 - vydán zejména kvůli opravě padání hry při zabití jednotky přivolané bránou či Přízračnými silami
  • Patch 1.5 - vydán 3. května 2007 - obsahuje editor soubojových hrdinů, možnost tvorby vlastní kampaně, záznam dialogů a bitev, nástroj na tvorbu filmů, režim diváka do her pro více hráčů a nástroj pro organizování turnajů, zlepšuje stabilitu hry, AI a upravuje vyváženost
  • Patch 1.6 - vydán 19. října 2007 - přidává okno s přehledem království, tlačítko čekat v boji, zobrazení množství many na mapě dobrodružství, spící režim pro hrdiny, možnost vypnout animace v editoru map, ukazatel temné energie, možnost vypnout prolétávání městem, možnost boje bez magie

Související články

Externí odkazy