Shaman

Z Multimediaexpo.cz

Shaman je jedno z povolání ve hře World of Warcraft. Shamané jsou duchovními rádci Hordy. Shaman je všestrané flexibilní povolání, které vykonává v družině mnohé role. Zatímco ostatní povolání jsou slabí bojovnící nebo kouzelníci, shaman si užívá zlatého středu z obou. Shaman je efektivní kouzelník, ale také velmi dobře bojuje s kladivem nebo holí.

  • Povolené rasy: Orc, Tauren, Trol, Draenei
  • Hlavní vlastnosti: Strength(pro shamana, ktery v bojich tankuje s jednoruckou a stitem), Stamina, Spirit, Intellect(hlavne pro healera)
  • Základní zbraňové odbornosti: Neozbrojený boj, Jednoruční kladiva, Hole
  • Pokročilé zbraňové odbornosti: Jednoruční sekery, Dýky, Pěstní zbraně
  • Třídy brnění: Cloth, Leather, Shield, Mail (od levelu 40)

Vlastnosti povolání

Shaman má dobré zdraví a útočnou sílu, stejně tak jako kouzla vytvořená na podporu shamana v boji, jako jsou instantní útočná kouzla a zbraňové buffy. Má také dobrá útočná a léčící kouzla.

Shamanovi duševní schopnosti mu umožňují řadu nebojových schopností. Múže oživit spojence, proměnit se v ducha vlka pro zrychlení pohybu, nebo se okamžitě teleportovat do města.

Shamanovy totemy

Shamanovou unikátní silou jsou totemy. Totemy jsou duchovní předměty, které si shaman musí vysloužit za splnění questu. Poté dovoluje vyvolat kouzlo přidružené k elementu totemu. Totemová kouzla mohou být zakoupena u trenéra, ale pro vyvolání kouzla je nutné mít totem s příslušným elementem v inventáři.

Vyvolání totemového kouzla postaví dočasného strážce (malý totem), který vytváří v oblasti totemové kouzlo. Tento strážce může být napaden nepřáteli a jeho kouzlo končí, když je zničen. Totemová kouzla mohou provádět vyvolávat a rušit buffy, léčit a útočit na nepřítele.

Jsou čtyři druhy totemů. První, který si můžeš vysloužit je earth (země), další jsou fire (oheň), water (voda) a air (vzduch). Shaman může najednou používat pouze jedno totemové kouzlo z každého elementu. Vyvolání druhého kouzla stejného elementu zruší kouzlo předchozí.

Earth totemy tíhnou k ochranným kouzlům, jako je stoneclaw totem, který odvádí creepy od shamana a stoneskin totem, který snižuje zranění od creepu. Fire totemy jsou v protikladu v podstatě útočné, zahrnujíc kouzla jako searing, magma a fire nova totemy, které udělují zranění nejbližším nepřátelům. Water a air totemy nabízejí několik rozmanitých užitečných kouzel. Mana spring totem(water), vhodný hlavně pro instance(dungeony), uděluje silné regenerační bonusy k maně shamanovi a jeho spojencům, zatímco grounding totem (air) absorbuje i dlouhodobe kletby vyvolané nepřátelskými kouzelníky.

Související články