Triumph TR4/5

Z Multimediaexpo.cz

Triumph TR4 (2007)
Triumph TR4 (2007)

Triumph TR4 se poprvé objevil v roce 1962. Modely TR4 a TR5 se vyráběly do roku 1976, kdy je nahradil model TR6. Jeho předchůdcem byl typ TR3. Vyrobeno bylo necelých 100 000 vozů.

Od svých předchůdců, modelů TR2 a TR3, se kterými měl mnoho společného a za kterých převzal některé mechanické části, ho lišila především moderní karoserie od italského návrháře Michelottiho. Model TR4 poháněl řadový čtyřválec s výkonem 100 koní dosahoval maximální rychlosti 165 km/h. Pevná zadní náprava a širší rozchod kol zaručoval dobré jízdní vlastnosti. Další inovací bylo zavedení zcela synchronizované převodovky. Posádka mohla ocenit i větší prostor a lepší ventilaci v interiéru, který získal také větší míru luxusu. Model TR4 se také pišnil prvotní platformou odjímatelného střešního panelu ,,Targa", který později převzal automobil Porsche 911. Ohlasy po větších výkonech byly vyslišeny v roce 1967, kdy se představil model TR5. Čtyřválec vystřídal šestiválec s vyšším objemem 2 498 cm3. Výkon vzrostl na 150 koní. Maximální rychlost vzrostla na 200 km/h. Model byl ale vystřídán za pouhých 15 měsíců typem TR6. Mechanické části se prakticky nezměnily, ale největší změnou byla karoserie od německé firmy Karmann.

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Triumph TR4/5