Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Simone Corsi
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu „Gilera“ textem „Gilera“) |
(++) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | |||
{| class="infobox" style="float: right; margin: 0 0 .5em .5em; width: 25em; font-size: 90%; text-align: left; background: ; border: 1px solid #000000;" cellspacing="1" | {| class="infobox" style="float: right; margin: 0 0 .5em .5em; width: 25em; font-size: 90%; text-align: left; background: ; border: 1px solid #000000;" cellspacing="1" | ||
|- | |- | ||
! colspan="2" style="text-align: center; font-size: larger; color: black; background:;" | Simone Corsi | ! colspan="2" style="text-align: center; font-size: larger; color: black; background:;" | Simone Corsi | ||
|- | |- | ||
- | | colspan="2" style="text-align: center;" | [[ | + | | colspan="2" style="text-align: center;" | [[Soubor:Simone Corsi Moto-2-2015.jpg|250px|Simone Corsi]] |
|- style="vertical-align: top;" | |- style="vertical-align: top;" | ||
|- | |- | ||
Řádka 314: | Řádka 313: | ||
{{Článek z Wikipedie}} | {{Článek z Wikipedie}} | ||
- | [[Kategorie:Italský motocyklový závodník | + | {{DEFAULTSORT:Corsi, Simone}} |
+ | [[Kategorie:Italský motocyklový závodník]] | ||
+ | [[Kategorie:Muži]] | ||
+ | [[Kategorie:Žijící lidé]] |
Aktuální verze z 25. 3. 2021, 12:28
Simone Corsi | |
---|---|
Národnost | Itálie |
Narozen | 24. duben 1987 |
Místo narození | Řím |
Kariéra v MS | 2002-? |
Továrny | Honda,Gilera,Aprilia |
Počet startů | 102 |
Největší úspěch | 2.místo v 2008 |
Počet Vítězství | 5 |
Stupně vítězů | 10 |
Počet bodů | 636 |
Počet Pole-position | 3 |
Počet nejrychlejších kol | 2 |
Debut | Velká cena Itálie 2002 |
První vítězství | Velká cena Turecka 2007 |
Poslední vítězství | Velká cena Valencie 2008 |
Poslední závod | Velká cena Nizozemska 2009 |
Simone Corsi (* 24. duben 1987), syn motokrosového závodníka, začal závodit už ve svých čtyřech letech. Startoval v Italském mistrovství minibiků a získal v něm dva tituly. Rok 2002 byl pro itala veleúspěšným rokem. Vyhrál Honda Trophy, skončil třetí v italském mistrovství 125cc a největší úspěch byl debut v Mistrovství světa silničních motocyklů na okruhu v Mugellu.
V následujícm roce už získal angažmá v týmu Scot a během sezóny zaznamenal velký úspěch v kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie, když se na start závodu postavil do první řady. Pro nováčka to byl dobrý rok, dokázal dvakrát proniknout do první desítky a bodoval ve většině závodů. Získal celkem 32 bodů a obsadil devatenácté místo.
Další sezóna byla o něco úspěšnější. V Japonsku stanul na stupních vítězů poprvé v kariéře. Skončil celkově na třináctém místě se ziskem 61 bodů mezitím co jeho týmový kolega Andrea Dovizioso získal titul mistra světa. Pro rok 2005 zamířil mladý ital ke čtvrtlitrům do týmu MS Aprilia Italia Corse. Od tohoto přechodu si sliboval rozhodně lepší výsledky než jakých se mu ten rok dostávalo. První polovina sezóny naznačovala, že Simonemu rychlost nechybí. Hned v prvním závodě zajel do desítky a podobný trend byl i v následujích sedmi závodech. V Katalánsku byl páty a ve Velké Británii šestý. Tím ovšem dobré výsledky skončily. Na německém Saschenringu poprvé v sezóně nedokončil a od té doby do posledního závodu jej postihovaly technické potíže a pády. Bilance druhé poloviny tak byla taková, že dokázal bodovat pouze v jednom závodě. Nakonec z toho byla čtrnáctá pozice v šampionátu s přídělem 59 bodů.
To jej také přimělo sbírat zkušenosti opět ve třídě do 125cc. Místo dostal u týmu Squadra Corse Metis Gilera. Stal se tak jediným jezdcem, který ten rok startoval ve třídě 125cc na stroji Gilera. Dokázal bodovat ve dvanácti závodech ze čtrnácti do kterých startoval. Dvakrát se dokázal Corsi dostat i těsně pod stupně vítězů, a to v Turecku a Nizozemsku. Ital se umístil celkově na dvanáctém místě a bodů měl 79.
Corsiho dobré časy začaly s přechodem do týmu Skilled Racing. Vrátil se k Aprilii a hned zúročil své dosavadní zkušenosti. Už ve třetím závodě se dočkal svého prvního vítězství v kariéře, když dokázal Španěla Oliva předjet v poslední zatáčce okruhu v Instanbulu. Poté pokračovaly jeho stabilní výkony do první desítky a další výrazný úspěch, pódium na domácím Mugellu. Simone měl na dosah stupně vítězů i ve Velké ceně San Marina, ale vše zhatila kolize s Hectorem Faubelem v předposledním kole. Výsledkem úspěšné sezóny byla šestá příčka a 168 bodů.
Rok 2008 byl pokračováním úspěšného předchozího roku. Tentokrát byl jeho týmem Jack & Jones WRB se španělským kolegou Nicolasem Terolem. Corsi měl hlavně na začátku sezóny k dispozici velmi dobrý motocykl. Ovládl druhý a třetí závod ve Španělsku a Portugalsku. Poprvé v kariéře se dostal do čela celkové klasifikace a zároveň v obou závodech získal svá první nejrychlejší kola, v Portugalsku i premiérové pole-position. V čínském Shanghai upadl už v úvodu a v Le Mans zase nezvládl mokrou část závodu a vedení tak převzal Mike Di Meglio. Snad snem každého závodníka je vyhrát domácí velkou cenu, což se Simonemu podařilo doslova na pásce, když o pouhých 19 tisícit porazil Talmácsiho. Di Meglio a mistrovský titul se více a více vzdalovali, za což mohl spíše nedostačující výkon motocyklu až do konce závodu a díky agresivní jízdě také nízká výdrž pneumatik. Po Velké ceně Austrálie bylo jasné, že titul ital nezíská. Doposud nejúspěšnější sezónu Corsi zakončil vítězstvím ve Valencii. Celkem tak získal 225 bodů a druhou pozici.
Jako favorit nastupoval Simone Corsi do sezóny 2009. Výsledky však nepřicházely a když po šesti závodech měl na svém kontě pouhé 4 body, tým se s ním rozešel. Hned do dalšího závodu našel ital nové působiště u týmu Fontana Racing. Situace se tak možná obrací k lepšímu, protože hned při svém prvním startu dojel na osmém místě.
Kompletní výsledky Simone Corsiho v Mistrovství světa
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)
Rok | Třída | Tým | Továrna | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Body | Umístění |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2002 | 125cc | Polini | Honda | ITA 22 | ||||||||||||||||||
2003 | 125cc | Team Scot | Honda | JPN 12 | JAR 14 | SPA 21 | FRA 14 | ITA 12 | CAT 15 | NED 12 | GBR DNF | GER 9 | CZE DNF | POR 9 | BRA 22 | MOT 15 | VAL DNF | 32 | 19.místo | |||
2004 | 125cc | Kopron Team Scot | Honda | JAR 14 | SPA 12 | FRA 15 | ITA 11 | CAT DNF | NED 18 | BRA 13 | GER 12 | GBR 5 | CZE 9 | POR DNF | JPN 3 | QAT DNF | MAL DNF | AUS 16 | VAL 8 | 61 | 13.místo | |
2005 | 250cc | MS Aprilia Italia Corse | Aprilia | SPA 9 | POR 17 | CHN 8 | FRA 11 | ITA 9 | CAT 5 | NED 10 | GBR 6 | GER DNF | CZE DNF | JPN 11 | MAL DNF | QAT 17 | AUS 16 | TUR DNF | VAL DNF | 59 | 14.místo | |
2006 | 125cc | Squadra Corse Metis Gilera | Gilera | SPA 11 | QAT 9 | TUR 4 | CHN 10 | FRA 10 | ITA 10 | CAT DNF | NED 4 | GBR 13 | GER 5 | CZE 15 | MAL 15 | POR 9 | VAL 19 | 79 | 12.místo | |||
2007 | 125cc | Skilled Racing Team | Aprilia | QAT 5 | SPA DNF | TUR 1 | CHN 5 | FRA 8 | ITA 3 | CAT 7 | GBR 10 | NED 5 | GER 4 | CZE 7 | RSM DNF | POR 4 | JPN 6 | AUS 4 | MAL 7 | VAL 12 | 168 | 6.místo |
2008 | 125cc | Jack & Jones WRB | Aprilia | QAT 7 | SPA 1 | POR 1 | CHN DNF | FRA 13 | ITA 1 | CAT 5 | GBR 5 | NED 3 | GER 5 | CZE 10 | RSM 3 | INP 7 | JPN 7 | AUS 8 | MAL 3 | VAL 1 | 225 | 2.místo |
2009 | 125cc | Jack & Jones Team | Aprilia | QAT 14 | JPN 15 | SPA 14 | FRA DNF | ITA 18 | CAT 16 | 32 | 14.místo | |||||||||||
Fontana Racing | NED 8 | GER DNF | GBR 2 | CZE | INP | RSM | POR | AUS | MAL | VAL |
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |