V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Messerschmitt Me 210

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 21. 1. 2015, 23:26; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Messerschmitt Me 210
Bundesarchiv Bild 101I-363-2270-18, Frankreich, Flugzeug Me 210.jpg
Me 210 A-1 nad Francií, 1942
Základní charakteristika
Určení Těžký stíhač, průzkumný letoun
Výrobce Messerschmitt
Konstruktér
První let září 1939
Zařazen 1943
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 535 + 15 prototypů
Varianty A-0, A-1 a A-2
Uživatel Luftwaffe

Messerschmitt Me 210 byl německý stíhací letoun, vyvinutý jako náhrada za typ Messerschmitt Bf 110.

Vývoj probíhal od roku 1938, jako náhrada za nedávno zaváděný Bf 110. Objednávka na 1000 ks byla dohodnuta ještě před vzletem prvního prototypu.

Prototyp Me 210 V-1 vzlétl 5. září 1939. Letoun byl vybaven dvojtou směrovkou a motory DB 601 A-1 o výkonu 1050 k. Trpěl podélnou i směrovou nestabilitou, měl tendencí přepadat do vývrtky a problémy s podvozkem. Me 210 V-2 byl již vyzbrojen. Za křídly byla dálkově ovládané střeliště FDL 131 vybavená kulometem MG 131 ráže 13 mm se 450 náboji na zbraň. V přídi byly dva kanóny MG 151 ráže 20 mm po 350 nábojích a dva kulomety MG 17 ráže 7,9 mm po 1000 nábojích. Pumovnice v přídi umožňovala nést dvě 500kg pumy či osm 50kg pum. U Me 210 V-3 došlo k výměně dvojté směrovky za jednoduchou, ale ani tak se nepodařilo problémy odstranit.

Začátkem roku 1941 se začaly vyrábět první předsériové stroje Me 210 A-0 (vyrobeno 94 kusů) a později Me 210 A-1 (stíhací/bombardovací). Verze A-2 (střemhlavý bombardér/stíhací) se nestihla dostat do výroby, protože koncem ledna 1942 došlo k zastavení výroby všech verzí. Už vyrobených 90 strojů A-1 s motory DB 601 F o výkonu 1350 k a výzbrojí shodnou s verzí V-2 bylo shledáno bojově nezpůsobilými a staženo. Nakonec se podařilo v březnu 1942 několika drobnějšími úpravami, zesílením a prodloužením trupu odstranit většinu problémů. Stávající stroje Me 210 A-1 byly upraveny a do služby se vrátily začátkem listopadu 1942. Poté bylo vyrobeno ještě dalších 84 kusů A-1.

Bylo vyrobeno několik strojů B-0 a B-1. Jednalo se o fotoprůzkumné letouny s redukovanou výzbrojí. Verze Ca-1 (A-1) a C-1 (A-2) byly letouny vyrobené v Maďarsku. Bylo u nich použito všech úprav z března 1942 a jako pohonnou jednotku využívaly motor DB 605 B o výkonu 1475 k. Celkem bylo v Maďarsku vyrobeno 267 letounů Me 210. Další úpravy zahrnovaly použití motoru DB 603 A o výkonu 1750 k. Tato verze byla z psychologických důvodů označena jako Me 410 Hornisse.

Obsah

Specifikace (Me 210A-1)

Americká vojenská obrazová příručka (1943)

Technické údaje

  • Osádka: 2
  • Rozpětí: 16,34 m
  • Délka: 12,12 m
  • Výška: 4,28 m
  • Nosná plocha: 36,20 m2
  • Hmotnost prázdného stroje: 7 070 kg
  • Vzletová hmotnost: 8 100 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 9 076 kg
  • Pohonné jednotky: 2× 12-ti válcový, vidlicový, invertní motor DB 601F, každý o výkonu 993 kW

Výkony

  • Maximální rychlost: 564 km/h v 5 400 m
  • Dostup: 8 900 m
  • Bojový dolet: 1 820 km

Výzbroj

YouTube

LUFTWAFFE Me 210 / 410 (anglicky)
German Heavy Aircraft – Tier 5 – Messerschmitt Me 210


Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Messerschmitt Me 210