V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Sparviero (letadlová loď)

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
{{Infobox Válečná loď
{{Infobox Válečná loď
-
|             typ =[[Letadlová loď]]
+
|   typ =[[Letadlová loď]]
-
|           třída =
+
|   třída =
-
|         obrázek =  
+
|   obrázek =  
-
|           vlajka = Flag of Italy (1861-1946) crowned.png
+
|   vlajka = Flag of Italy (1861-1946) crowned.png
-
|           popis =
+
|   popis =
-
| zahájení stavby = [[1942]] (přestavba)
+
|   zahájení stavby = [[1942]] (přestavba)
-
|uvedena do služby = Nedokončena
+
|   uvedena do služby = Nedokončena
-
|             osud =[[1947]] sešrotována
+
|   osud =[[1947]] sešrotována
-
|           výtlak =30 418 t
+
|   výtlak =30 418 tun
-
|           délka =202,4 m
+
|   délka =202,4 m
-
|           šířka =25,24
+
|   šířka =25,24
-
|           ponor =9,2
+
|   ponor =9,2
-
|           pohon =8 kotlů, 4 turbíny, 4 šrouby
+
|   pohon =8 kotlů, 4 turbíny, 4 šrouby
-
|     výkon pohonu =28 000 hp
+
|   výkon pohonu =28 000 hp
-
|           palivo =
+
|   palivo =
-
|         rychlost =18 uzlů
+
|   rychlost =18 uzlů
-
|           dosah =5 500 mil při 18 uzlech
+
|   dosah =5 500 mil při 18 uzlech
-
|         posádka =1 420
+
|   posádka =1 420
-
|           pancíř =70 mm boční, 80 mm paluba
+
|   pancíř =70 mm boční, 80 mm paluba
-
|         výzbroj =8 x 135 mm, 12 x 65 mm a 22 x 20 mm
+
|   výzbroj =8 x 135 mm, 12 x 65 mm a 22 x 20 mm
-
|         letadla =34
+
|   letadla =34
}}
}}
'''Sparviero''' byla italská [[letadlová loď]] z období [[Druhá světová válka|druhé světové války]]. Nebyla nikdy dokončena.  
'''Sparviero''' byla italská [[letadlová loď]] z období [[Druhá světová válka|druhé světové války]]. Nebyla nikdy dokončena.  
Řádka 28: Řádka 28:
Z lodi měly být sejmuty nástavby a měla dostala letovou palubu v hladkopalubovém uspořádání, hangáry se dvěma výtahy, novou výzbroj a protitorpédovou obšívku, zatímco původní pohon zůstal beze změn. Původně měla nést výzbroj 6 x 152 mm, 4 x 102 mm a desítky kanónů lehčích ráží, v roce 1942 začala přestavba podle pozměněného projektu a počítalo se s 8 x 135 mm, 12 x 65 mm a 22 x 20 mm. Loď měla nést 34 letounů [[Reggiane Re.2001|Reggiane Re.2001 OR]] (dříve byly pro tento účel upraveny stíhačky [[Fiat G.50]]), nebo 16 stíhacích letounů a 9 bombardérů.
Z lodi měly být sejmuty nástavby a měla dostala letovou palubu v hladkopalubovém uspořádání, hangáry se dvěma výtahy, novou výzbroj a protitorpédovou obšívku, zatímco původní pohon zůstal beze změn. Původně měla nést výzbroj 6 x 152 mm, 4 x 102 mm a desítky kanónů lehčích ráží, v roce 1942 začala přestavba podle pozměněného projektu a počítalo se s 8 x 135 mm, 12 x 65 mm a 22 x 20 mm. Loď měla nést 34 letounů [[Reggiane Re.2001|Reggiane Re.2001 OR]] (dříve byly pro tento účel upraveny stíhačky [[Fiat G.50]]), nebo 16 stíhacích letounů a 9 bombardérů.
-
Přestavba začala v Janovských loděnicích Ansaldo odstraňováním nástaveb lodi, ale v době italské kapitulace v roce 1943, loď obsadili Němci, kteří ji 5. října 1944 sami potopili (v Janově jako blokovací loď). V roce 1946 byla vyzdvižena a následujícího roku sešrotována.
+
Přestavba začala v Janovských loděnicích Ansaldo odstraňováním nástaveb lodi, ale v době italské kapitulace v roce 1943, loď obsadili Němci, kteří ji 5. října 1944 sami potopili (v Janově jako blokovací loď).  
 +
 
 +
V roce [[1946]] byla vyzdvižena a následujícího roku sešrotována.
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
* [http://www.warshipsww2.eu/lode.php?language=&period=&idtrida=1396 Popis a fotografie už potopené lodi (česky)]
+
* [http://digilander.libero.it/planciacomando/unita/porta4.htm Letadlové lodě ''Aquila'' a ''Sparviero'' (italsky)]
{{Článek z Wikipedie}}
{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Italské letadlové lodě]]
[[Kategorie:Italské letadlové lodě]]
 +
[[Kategorie:Nedokončené letadlové lodě]]

Aktuální verze z 1. 9. 2015, 00:17

Základní údaje Flag of Italy (1861-1946) crowned.png
Typ: Letadlová loď
Třída:
Číslo trupu:
Jméno podle:
Objednána:
Zahájení stavby: 1942 (přestavba)
Spuštěna na vodu:
Uvedena do služby: Nedokončena
Osud: 1947 sešrotována
Poloha vraku:
Cena:
Předchůdce:
Následovník:
Poznámka:
Takticko-technická data
Výtlak: 30 418 tun
Délka: 202,4 m
Šířka: 25,24
Ponor: 9,2
Pohon: 8 kotlů, 4 turbíny, 4 šrouby
28 000 hp
Palivo:
Rychlost: 18 uzlů
Dosah: 5 500 mil při 18 uzlech
Posádka: 1 420
Pancíř: 70 mm boční, 80 mm paluba
Výzbroj: 8 x 135 mm, 12 x 65 mm a 22 x 20 mm
Elektronika:
Letadla: 34
Ostatní:

Sparviero byla italská letadlová loď z období druhé světové války. Nebyla nikdy dokončena.

Původně šlo o pasažérskou loď Augustus (30 418 tun) z roku 1927. O přestavbě Augusta bylo rozhodnuto v roce 1936. Jelikož ale byly loděnice stále vytíženy, přestavba začala až v roce 1942 podle modifikovaného projektu. V té době se uvažovalo o jménu Falco, ale nakonec byla pojmenována Sparviero. Na rozdíl od Aquily měla Sparviero plnit spíše pomocné úkoly.

Z lodi měly být sejmuty nástavby a měla dostala letovou palubu v hladkopalubovém uspořádání, hangáry se dvěma výtahy, novou výzbroj a protitorpédovou obšívku, zatímco původní pohon zůstal beze změn. Původně měla nést výzbroj 6 x 152 mm, 4 x 102 mm a desítky kanónů lehčích ráží, v roce 1942 začala přestavba podle pozměněného projektu a počítalo se s 8 x 135 mm, 12 x 65 mm a 22 x 20 mm. Loď měla nést 34 letounů Reggiane Re.2001 OR (dříve byly pro tento účel upraveny stíhačky Fiat G.50), nebo 16 stíhacích letounů a 9 bombardérů.

Přestavba začala v Janovských loděnicích Ansaldo odstraňováním nástaveb lodi, ale v době italské kapitulace v roce 1943, loď obsadili Němci, kteří ji 5. října 1944 sami potopili (v Janově jako blokovací loď).

V roce 1946 byla vyzdvižena a následujícího roku sešrotována.

Externí odkazy