V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!
Výsledky hledání
Z Multimediaexpo.cz
- Maglev v Šanghaji ...davého proudu, se mění i rychlost vlaku. Když se směr pole obrátí, vlak zpomalí a nepotřebuje proto žádné brzdy. ... jedna malá část tratě a ostatní jsou vypnuté až do chvíle, kdy se vlak přiblíží. Největší spotřebu energie tvoří udržení rychlosti př5 kB (716 slov) - 12. 5. 2013, 16:19
- Železnice Podle způsobu [[pohon]]u [[vlak]]ů4 kB (600 slov) - 7. 11. 2019, 20:30
- Šinkansen '''Šinkansen''' ([[Japonština|japonsky]]: 新幹線) je síť vysokorychlostních železnic na území [[Japonsko|Japonska]]. V současné době se sklád ...asifikovány jako Šinkansen, ale provoz na nich zajišťují stejné typy vlaků, jako na výše uvedených tratích:12 kB (2 040 slov) - 17. 4. 2015, 13:01
- Nový Jičín ... [[Praha|Prahy]] do [[Bohumín]]a. V Suchdole staví většina [[Rychlík (vlak)|rychlík]]ů a některé vlaky [[InterCity|IC]]. Cesta vlakem z Nového Ji ... korun, přijde vniveč. Vytíženost spojů ale byla nízká a náhradou vlaků autobusy ušetří kraj asi 4 miliony Kč ročně. O obnovu usilovalo př26 kB (4 707 slov) - 15. 12. 2014, 08:50
- Motorová jednotka DB řada VT 11.5 ...[kolejové vozidlo|kolejových vozidel]] 50. let 20. století a výstavní vlak DB. S reformou číslování řad DB k 1. lednu 1968 dostaly hnací vozy č4 kB (522 slov) - 25. 7. 2013, 12:16
- Pendolino ...z naklápění. Maximální rychlost těchto vlaků bývá nižší než u vysokorychlostních jednotek – kolem 250 km/h. To je dáno především jejich účelem – ...ychlosti se započalo s budováním nové sítě [[Vysokorychlostní trať|vysokorychlostních tratí]] nebo alespoň napřimováním stávajících železničních tra9 kB (1 399 slov) - 4. 2. 2017, 00:20
- Francie ...cké vyspělosti francouzského průmyslu patří m.j. [[vysokorychlostní vlak]]y [[TGV]] a letadla [[Airbus]].40 kB (6 244 slov) - 7. 12. 2017, 17:45
- Transrapid ...rychlodráhy v Šanghaji]]. Trať byla uvedena do provozu v roce [[2002]]. Vlak urazí 30 km vzdálenost mezi centrem města a letištěm během 8 min5 kB (745 slov) - 18. 10. 2013, 11:42
- TGV ...tka představuje slova ''train à grande vitesse'' (''„vysokorychlostní vlak“''). Vlaky TGV jsou elektricky poháněná vozidla, pohybující se po [[ Nástupcem TGV bude [[vysokorychlostní vlak]] [[AGV]], jehož výroba pro [[NTV]] v současnosti započala.9 kB (1 360 slov) - 19. 9. 2018, 15:21
- Bratislava filiálka ...í vlaky z [[Trnava|Trnavy]]. O čtyři roky později tu jezdily dva páry vlaků během pracovního dne, vždy ráno a v poledne. Další pár pak jezdil ...|Rakouska]]. Nová trať bude součástí koridoru pro [[vysokorychlostní vlak]]y, příkl. [[TGV]] z [[Francie]].2 kB (392 slov) - 29. 11. 2013, 00:10
- AVE ...národní železniční dopravce [[RENFE]]. Maximální provozní rychlost vlaků je 300 km/h (původní předpoklady byly 350 km/h).5 kB (690 slov) - 19. 9. 2018, 15:27
- Maglev ...ost|supravodivých]] [[magnet]]ů, zabudovaných v trati i ve vlaku. Tento vlak má tedy, místo kol, speciální systém magnetů, včetně [[lineární m Rychlost vlaků není teoreticky téměř nijak omezená, rychlostní rekord ([[2005]]) d4 kB (648 slov) - 21. 4. 2015, 23:07
- EuroCity [[Soubor:EC 370 at Mlčechvosty tunnel.jpeg|thumb|Vlak EC 370 vyjíždí z tunelu u zastávky [[Mlčechvosty]] cestou do dánskéh [[Soubor:EC 176 Praha Hamburg.JPG|thumb|Vlak EC 176 Praha - Hamburg ve stanici Praha Holešovice v jízdním řádu 20059 kB (1 622 slov) - 13. 5. 2014, 11:28
- Aktuality roku 2015 :* Vysokorychlostní vlak na magnetickém polštáři poprvé v Japonsku překonal hranici '''600&nbs :* [[Japonsko|Japonský]] vysokorychlostní vlak na magnetickém polštáři dosáhl při testovací jízdě nového rychlos70 kB (10 786 slov) - 3. 10. 2018, 01:22
- Thalys '''TGV Thalys''' jsou [[vysokorychlostní vlak]]y, dva z typů [[TGV]], které jsou nasazovány na spojích mezi [[Paří2 kB (281 slov) - 17. 10. 2015, 14:05
Ukázat (500 předchozích | 500 následujících) (20 | 50 | 100 | 250 | 500).