Black-Friday-2019-12-Multimediaexpo.png

Crysis 2

Z Multimediaexpo.cz

Přejít na: navigace, hledání
Suvenýry z New Yorku
To není kuře, ale hodně drsný mimozemský tank !
Nanovize v nelítostném boji

Crysis 2 je pokračování stejnojmenné počítačové hry. Hra byla vyvinuta společností Crytek, na trh ji uvedla společnost Electronic Arts. Crysis 2 byla uvolněna k prodeji v Severní Americe, Austrálii a Evropě v březnu 2011 na platformách Microsoft Windows, PlayStation 3 a Xbox 360. Oficiálně bylo její uvedení na trh ohlášeno 1. června 2009. Příběh napsali autoři sci-fi Richard Morgan a Peter Watts.

Děj

Děj se odehrává v roce 2023, tři roky po událostech první hry, v New Yorku, kde obyvatele napadne podivný virus.

Hráč na začátku převezme kontrolu nad členem Marine Force Recon jménem "Alcatraz", který získá od jedné z hlavních postav předchozího dílu Laurence „Proroka“ Barnese do vlastnictví nanooblek druhé generace. Jednotky CryNet Systems s označením C.E.L.L., které předtím pronásledovaly Proroka nakaženého virem Manhattan, za účelem získání obleku, následně Alcatraze loví v mylné domněnce že on je Prorok. Mimozemšťané které jsme mohli vidět v původní hře prošly celkovým přepracováním. Opustili staré, tentacled exosuits z prvního dílu a v díle druhém už mají k dispozici high-tech humanoidní obrněné válečné stroje (jejich slabinou se tedy stávají organické části hlavně v oblasti „krku“), které znesnadňují každý druhý Alcatrazův krok přes zpustošený New York. Vývojáři z Crytek před vydáním uvedli, že jejich záměrem bylo překonat původní hru graficky a hratelností, přičemž zachovat stejné nebo dokonce nižší požadavky na systém a také podporovat stereoskopické 3D.

Zbraně

Množství zbraní je poměrně rozsáhlé. Od klasické pistole až po kvalitní BVP. Sehnat lze brokovnici nebo třeba samopal. Při jízdě je nejúčinnější silně obrněné, ale stále hbité BVP, které se však pochopitelně nevyrovná tanku z prvního dílu Crysis.

Nanosuit 2.0

Vylepšená verze obleku z prvního dílu. Verze 2.0 má rozdíly hlavně v rychlosti a síle – tyto mody už se nedají samostatně aktivovat, ale aktivují se "samy" – po podržení nastavené klávesy.

Módy obleku:

Dále je zde mod "síly", který se vyvolá podržením klávesy (standardně "V"), který umožňuje provádět silné údery nebo odkopávat těžké věci (například vraky aut). Na rozdíl od předchozí verze již neexistuje mod rychlosti, ale klasické běhání spotřebovává energii obleku.

Kritika a suvenýry

Hrač, který nestihl první Crysis a začal hrát až vylepšený Crysis Warhead (DirectX 10), bude pravděpodobně zklamaný.

Crysis 2 z roku 2011 je nepochybně výborná hra, která však v řadě detailů zaostává za Crysis Warhead z roku 2008. Samotný fakt, že jejím základem je zastaralý DirectX 9 znamená, že mnoho vizuálních efektů má jednoznačně horší kvalitu.

Umělá inteligence nepřátel není o nic lepší než v Crysis Warhead.

Nelze nést pistoli a dvě hlavní zbraně (třeba brokovnici a odstřelovací pušku). Můžete sice mít až 4 těžké pancéřovky JAW, ale na malou pistoli prostě nemáte nárok. Ještě lze pochopit, že nemůžete mít těžký kulomet jako hlavní zbraň (běžná věc v Crysis Warhead), ale absence pistole, jako záložní zbraně, je vážný problém. A když si vezmete libovolnou pistoli jako hlavní zbraň, tak riskujete vlastní krk. Všechny pistole v Crysis 2 totiž nabízí dost slušný výkon proti nepřátelských vojákům C.E.L.L., ale na běžné mimozemské pěšáky Ceph velmi často nestačí. A nezkoušejte s pistolkou potkat mimozemského velitele (Grunt Commander) nebo dokonce obrněnou jednotku (Devastator)...

Na druhé straně hledání pěkných suvenýrů, emailové komunikace, psích známek a klíčků od vozidel je určitě zajímavou novinkou, kterou Crysis Warhead nenabízí.

Velká Galerie

YouTube

Crysis 2 (MaldoHD 4.0 + QM 1.92c) – Part 2
Crysis 2 (MaldoHD 4.0 + QM 1.92c) – Part 3


Crysis 2 – All Souvenir Locations
Crysis 2 – All Dog Tag Locations


Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Crysis 2
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Hlavní funkce
Navigace
Nástroje
Příspěvky a dary
Další informace