Diablo II: Lord of Destruction

Z Multimediaexpo.cz

Broom icon.png Tento článek potřebuje úpravy. Můžete Multimediaexpo.cz pomoci tím, že ho vylepšíte.
Konkrétní problémy: skoro žádné vnitřní odkazy.
Jak by měly články vypadat, popisují stránky Vzhled a styl a Encyklopedický styl.
Broom icon.png

Diablo II: Lord of Destruction (LoD) je datadisk k RPG hře Diablo II od společnosti Blizzard Entertainment z roku 2001.

Obsah

Novinky

  • Dvě nové hratelné postavy Druid a Assassin (Vražedkyně)
  • V pořadí pátý akt s novým bossem Baalem a šesticí questů
  • Mnoho nových zbraní, výzbroje a předmětů
    • Runy, které mohou být umístěny do soketů a poskytují rozdílné bonusy než gemy (drahé kameny).
    • Pomocí Horadrické kosky, run a různých ingrediencí lze měnit vlastnosti předmětů. Tento proces úpravy se nazývá "Cubing".
    • Pomocí Horadrické kosky lze vyrábět nové předměty, které nelze získat jiným způsobem.
    • Runová slova, která dají předmětu velice silné vlastnosti, pokud jsou do předmětu vloženy runy ve správném pořadí.
    • Jewels (klenoty) - jsou podobně jako gemy a runy předměty, které se dají vložit do soketů a poskytují tak předmětu své vlastnosti.
    • Ethereal (nehmotné) předměty - jsou silnější než jejich normální verze, avšak mají sníženou životnost a nedají se opravit.
    • Charmy - předměty v inventáři, které dávají hráči pasivní bonusy.
    • Speciální předměty pro danou postavu (např. drápy pro assassinku, helmy pro barbara,...)
    • Nové unikátní a sadové předměty (včetně sad pro každou postavu)
  • Truhla byla oproti základní verzi zdvojnásobena
  • Přidání možnosti mít dvě soupravy zbraní, které lze během boje měnit pomocí tlačítka.
  • Žoldáci mohou nyní cestovat s hráčem do dalších aktů, být vyléčeni pomocí lahviček, mít vlastní zbroj a zbraň. Také dostávají vlastní zkušenosti a mohou být oživeni.
  • Hru lze nyní hrát také v rozlišení 800x600 (původně pouze 640x480).

Nové hratelné postavy

Assassin

Klan vražedkyň založen jako tajná frakce anti-mágů samotným Vizjereiem, který chtěl zajistit bezpečí v případě zneužití veliké moci východných kouzelníků ve prospěch zla, se formoval tajně a normální smrtelníci nemají o jejich praktikách ani tušení. Jejich schopnosti jsou založené především na bojových uměních, pastech, mentálních disciplínách a magie se užívá jen zřídka. Specialitou assassinek je používání kopů nebo drápů: speciálních zápěstních zbraní se kterými jsou dlouho cvičeny s nesmírnou dravostí a rychlostí. Jejich síla není ani tak v zuřivosti jako v rychlosti a vychytralosti.

Hra samotná předurčuje Assassin k využívání drápů (Claws, Katar.) nebo kopů k efektivnímu využití všech schopností, používání pastí, kouzel ovlivňující rychlost a odolnost, kouzlení společníků a ovládání mysli jsou zajímavým zpestřením tohoto podivuhodného charakteru.

Druid

Druid je velmi flexibilní povolání. Díky přeměnám dokáže bojovat jako barbarian (Bearform) nebo jako paladin (Werewolf). Také dokáže používat magii země, avšak jeho kouzla se nemohou rovnat s čarodějkou. Umí si rovněž, stejně jako nekromancer vyvolat armádu duchů zvířat, které ho doprovázejí a bojují za něj.

Postavy zla (démoni)

Baal

Baal, prostřední bratr, Pán Zkázy. Stejně jako jeho 2 bratři byl před dávnou dobou Nižšími zly vyhnán z Pekel. Odebral se šířit svou moc do východních pouští, k Zářícímu klenotu, městu Lut Gholein. Zde se však setkal s mocným a statečným klanem mágů Horadrim, který vedl arcimág Tal Rasha. Baal se rozhodl pro útěk, ale Tal Rasha věděl, že by se dříve či později vrátil, proto sebral nejmocnější horadrimské mágy a vydal se s nimi Baala provždy zničit. Střetli se v Údolí mágů, kde Pán Zkázy čekal na své pronásledovatele a sbíral moc k velké bitvě. Podle zápisků Jehreda Caina, jednoho z Horadrim, Baal jako první zaútočil, jeho strašným slovem zkázy se země rozevřela v ohni a pozřela několik mágů, kteří nestačili zareagovat.

Baal bojoval s nelidskou zuřivostí, jeho mocí pukaly skály, ale pevná víra Tal Rashy ve Světlo nakonec zlomila jeho moc a společně s několika přeživšími Pána Zkázy porazil na kolena. To však nestačilo, Baalova duše by se mohla vtělit jinam a být ještě mocnější, ale toho si byl Tal Rasha dobře vědom, protože ho předtím varoval samotný archanděl Tyrael, který mu dal k uvěznění démona kámen duše, který jako jediná substance dokázal Baala uvěznit. Toto své vězení však Baal z posledních sil rozbil na mnoho úlomků, které sice i tak byly mocné, ale již nedokázaly udržet podstatu samotné Zkázy.

Tal Rashovi došlo, že je již jen jediná možnost jak Baala uvěznit: uvěznit jeho duši do největšího úlomku a ten poté vrazit do svého vlastního těla, kde by byl díky Talově moci dost silný, aby démona udržel navěky. Horadrimové nechtěli přistoupit, nechtěli ztratit vůdce, ale po naléháni samotného Tyraela se podvolili a vystavěli v údolí mágů 7 hrobek, z toho 6 prázdných, aby zmátli případné vetřelce, a do sedmé hrobky, na kámen s vyrytými mocnými runami, které ještě posílily kámen duše, pohřbili Tal Rashu s Baalem ukrytým ve svém zmučeném těle. Postupně Baal ovládl i samotného Tal Rashu, ale ani tak, ani s jeho mocí nebyl schopen dostat se ze svého vězení, zapečetěného samotným vyslancem nebes. V jeho temnotě čeká dodnes, aby přišel někdo s mocí vysvobodit ho.

Související články

Externí odkazy