V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!
Fokker B.I
Z Multimediaexpo.cz
Fokker B.I | ||
File:Fokker B.I M7.jpg | ||
Fokker B.I M.7 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | pozorovací a cvičné letadlo | |
Výrobce | Fokker Flugzeug-Werke GmbH | |
Konstruktér | ||
První let | 1915 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | 1915 | |
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Německo | |
Fokker B.I byl německý dvouplošník užívaný v první světové válce. Byly vyrobeny dvě verze tohoto letounu, M.7 a M.10E, které se lišily v některých parametrech.
(Pozn. Pod stejným označením Fokker B.I byl v roce 1922 uveden v Nizozemí ve firmě Fokker do provozu hydroplán.)
Technické údaje
- Osádka: 2
- Motor: 1 x Oberursel U.0 rotační
- Výkon: 80 koní
- Vrtule: 1 x dřevěná dvoulistá
- Vlastní hmotnost: 380 kg
- Hmotnost vzletová: 679 kg
- Rozpětí: 11,7 m
- Délka: 8,0 m
- Výška: 2,95 m
- Nosná plocha: 26,0 m²
- Max. rychlost: 130 km/h
- Rychlost stoupání: 15 minut 30 sekund do 2000 m, 8 minut 1000 m
Literatura
- Václav Němeček, Vojenská letadla - letadla první světové války, Naše vojsko, 1974
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |