Foreground plně podporuje – RWD, HTML 5.0, Super Galerii a YouTube 2.0 !
Formule 1 v roce 1963
Z Multimediaexpo.cz
| XIV. Mistrovství Světa Formule 1 / 1963 | |
|---|---|
| Formule 1 v roce 1962****Formule 1 v roce 1964 | |
| Mistr světa | |
| Pohár konstruktérů Lotus 54 BRM 36 Brabham 28 | |
| Grand Prix | |
| 1. 2. 3. 4. 5. | 6. 7. 8. 9. 10. |
XIV. Mistrovství Světa Formule 1 a 6. ročník poháru konstruktérů, byl zahájen 26. května Velkou cenou Monaka v ulicích Monte Carla. Posledním závodem ve kterém se bojovalo o mistrovské body byla jihoafrická Grand Prix pořádaná v East Londonu 28. prosince. Třináctého ročníku mistrovství světa se zúčastnilo celkem 61 pilotů, z tohoto počtu bylo 18 nováčků. Patnáct konstruktérů představilo celkem 29 modelů či různých specifikací svých vozů. Oficiální kalendář mistrovství světa obsahoval 10 závodů, z toho se jich 7 pořádalo v Evropě a po jednom v USA, Mexiku a Jihoafrické republice. Sezóna 1963 zahrnovala krom, závodu započítávaných do mistrovství světa i dalších 16 nemistrovských Grand Prix, dále pak mezinárodní mistrovství Jihoafrické republiky, které sestávalo z dalších 11 Grand Prix.
Obsah |
Pravidla
Boduje prvních 6 jezdců podle klíče:
- místo – 9 bodů
- místo – 6 bodů
- místo – 4 bodů
- místo – 3 bodů
- místo – 2 body
- místo – 1 bod
- Do šampionátu se započítáva pouze 6 nejlepších výslédků.
- Motory se mohou používat atmosferické o objemu v rozmezí 1300cc - 1500cc.
- Minimální hmotnost vozu byla stanovena na 450 kg
- V poháru konstruktérů může bodovat pouze jeden vůz z týmu a to ten který v dané Grand Prix dojede na lépe bodované pozici. Lotus se do poháru zapsal na dvou pozicích, dle komisařů byl rozdělen na Lotus se specifikací motoru od Climax a se specifikací motoru od BRM. Zákaznické vozy jsou z poháru konstruktérů vyloučeny. Bodový systém je stejný jako u jezdců.
Mistrovství světa
Závody započítávané do MS
| Datum | Grand Prix | Okruh | Vítěz | Vůz | Výsledky |
|---|---|---|---|---|---|
| 26. květen | | Monte Carlo | | BRM | Výsledky |
| 9. červen | | Spa-Francorchamps | | Lotus | Výsledky |
| 23. červen | | Zandvoort | | Lotus | Výsledky |
| 30. červen | | Reims | | Lotus | Výsledky |
| 20. červenec | | Silverstone | | Lotus | Výsledky |
| 4. srpen | | Nürburgring | | Ferrari | Výsledky |
| 8. září | | Monza | | Lotus | Výsledky |
| 6. říjen | | Watkins Glen | | BRM | Výsledky |
| 27. říjen | | Hermanos Rodriguez | | Lotus | Výsledky |
| 28. prosinec | | East London | | Lotus | Výsledky |
Hodnocení jezdců
| * | Jezdec | MON | BEL | NED | FRA | GBR | GER | ITA | USA | MEX | RSA | B. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | | 8 | 1 | 1 | 1 | 1 | (2) | 1 | (3) | 1 | (1) | 54 (73) |
| 2 | | 1 | Ret | Ret | 3 | 3 | Ret | 16 | 1 | 4 | 3 | 29 |
| 3 | | 2 | 4 | (5) | Ret | (4) | 3 | 2 | 2 | 3 | Ret | 29 (34) |
| 4 | | 4 | Ret | 3 | Ret | 2 | 1 | Ret | 9 | DSQ | Ret | 22 |
| 5 | | Ret | 3 | 2 | 5 | Ret | Ret | 14 | Ret | 6 | 2 | 19 |
| 6 | | 3 | 2 | Ret | 12 | Ret | Ret | 3 | 11 | Ret | 4 | 17 |
| 7 | | 9 | Ret | Ret | 4 | Ret | 7 | 5 | 4 | 2 | 13 | 14 |
| 8 | | 5 | 7 | Ret | 2 | 9 | Ret | 6 | Ret | Ret | 7 | 9 |
| 9 | | Ret | Ret | 4 | 9 | Ret | Ret | 4 | 6 | |||
| 10 | | 10 | 5 | Ret | Ret | 5 | Ret | 5 | 6 | |||
| 11 | | 7 | 5 | 11 | NC | Ret | 6 | 7 | 8 | 5 | 6 | 6 |
| 12 | | Ret | 4 | 3 | ||||||||
| 13 | | Ret | Ret | 8 | 11 | 6 | 5 | 8 | 10 | 8 | 3 | |
| 14 | | 6 | 9 | 10 | Ret | DNQ | 6 | 10 | 10 | 2 | ||
| 15 | | Ret | Ret | 7 | 6 | Ret | 9 | Ret | Ret | 9 | 1 | |
| 16 | | 6 | Ret | 10 | 13 | Ret | 8 | Ret | Ret | 8 | 1 | |
| 17 | | 6 | DNS | 1 | ||||||||
| 18 | | DNS | Ret | Ret | 7 | 7 | Ret | DNS | Ret | 0 | ||
| 19 | | Ret | 7 | 0 | ||||||||
| 20 | | 7 | 0 | |||||||||
| 21 | | Ret | 8 | 9 | 0 | |||||||
| 22 | | 8 | 10 | 0 | ||||||||
| 23 | | 8 | Ret | Ret | Ret | DNQ | 0 | |||||
| 24 | | 9 | 0 | |||||||||
| 25 | | DNQ | 10 | 0 | ||||||||
| 26 | | Ret | Ret | NC | 11 | Ret | Ret | 0 | ||||
| 27 | | Ret | 11 | Ret | Ret | Ret | 0 | |||||
| 28 | | 11 | 0 | |||||||||
| 29 | | 11 | 0 | |||||||||
| 30 | | 12 | 12 | 0 | ||||||||
| 31 | | 12 | 0 | |||||||||
| 32 | | 13 | 0 | |||||||||
| 33 | | 13 | 0 | |||||||||
| 34 | | 14 | 0 | |||||||||
| 35 | | Ret | Ret | 15 | Ret | Ret | 0 | |||||
| — | | Ret | Ret | Ret | 0 | |||||||
| — | | Ret | Ret | 0 | ||||||||
| — | | Ret | Ret | 0 | ||||||||
| — | | Ret | DNQ | DNQ | 0 | |||||||
| — | | Ret | 0 | |||||||||
| — | | Ret | DNS | 0 | ||||||||
| — | | Ret | 0 | |||||||||
| — | | Ret | 0 | |||||||||
| — | | Ret | 0 | |||||||||
| — | | Ret | 0 | |||||||||
| — | | Ret | 0 | |||||||||
| — | | DNQ | DNQ | 0 | ||||||||
| — | | DNQ | 0 | |||||||||
| — | | DNQ | 0 | |||||||||
| — | | DNQ | 0 | |||||||||
| — | | DNQ | 0 | |||||||||
| — | | DNQ | 0 | |||||||||
| * | Jezdec | MON | BEL | NED | FRA | GBR | GER | ITA | USA | MEX | RSA | B. |
Pohár konstruktérů
| * | Konstruktér | Body |
|---|---|---|
| 1 | | 54 (74) |
| 2 | | 36 (45) |
| 3 | | 28 (30) |
| 4 | | 26 |
| 5 | | 25 (26) |
| 6 | | 6 |
| 7 | | 5 |
| 8 | | 4 |
| 9 | | 0 |
| 10 | | 0 |
| 11 | | 0 |
| 12 | | 0 |
| 13 | | 0 |
| 14 | | 0 |
| 15 | | 0 |
| 16 | | 0 |
| 17 | | 0 |
| 18 | | 0 |
| 19 | | 0 |
Mistrovství Jihoafrické republiky
Závody
Závody nezapočítávané do MS
Související články
| Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
|---|
| Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
