Foreground plně podporuje – RWD, HTML 5.0, Super Galerii a YouTube 2.0 !
Iljušin Il-114
Z Multimediaexpo.cz
| Iljušin Il-114 | ||
| | ||
| Iljušin Il-114 (červen 2010) | ||
| Základní charakteristika | ||
|---|---|---|
| Určení | dopravní letoun | |
| Výrobce | Iljušin | |
| Konstruktér | ||
| První let | 29. března 1990 | |
| Zařazen | ||
| Vyřazen | ||
| Výroba | ||
| Vyrobeno | ||
| Varianty | ||
| Uživatel | Rusko | |
Iljušin Il-114 je ruský turbovrtulový dopravní letoun pro regionální tratě. Vznikl jako stroj, který měl nahradit zejména zastaralé letouny Antonov An-24. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil 29. března 1990. Poté nastala krize ruského průmyslu, která se dotkla i vývoje nových letadel a po havárii prototypu roku 1993 byl tento vývoj zastaven. Zkoušky se znovu rozběhly až na konci roku 1994 a roku 1997 byl letoun schválen do provozu. Stroj je poháněn dvěma motory Klimov TV7-117C, ovšem pro zahraniční zájemce je připravena verze se západní avionikou a s motory Allison 2100. O Il-114 je zatím malý zájem zákazníků, stejně jako o jeho západní konkurenční protějšek BAe ATP. Navíc se na ruském trhu stále více prosazuje konkurenční Antonov An-140, který lépe vyhovuje potřebám uživatelů ve státech bývalého Sovětského svazu.
Technické údaje
- Osádka: 2
- Počet cestujících: 64
- Rozpětí: 30,0 m
- Délka: 26,9 m
- Výška: 9,33 m
- Nosná plocha: 82 m2
- Hmotnost prázdného stroje: 15 tun
- Maximální vzletová hmotnost: 23,5 tuny
- Motory: 2× Klimov TV7-117C výkon po 1765 kW
- Cestovní rychlost: 500 km /h
- Dolet: 2 400 km
Externí odkazy
|
|
| Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
|---|
| Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
