Junkers Jumo 210

Z Multimediaexpo.cz

Jumo 210

Jumo 210 byl přeplňovaný zážehový invertní vidlicový vodou chlazený letecký motor, vyvinutý a vyráběný firmou Junkers Flugzeug und Motorenwerke A.G. (do 15. července 1936 byla výroba motorů samostatnou firmou Junkers Motorenbau G.m.b.H., která byla založena roku 1923)[1][2].

Typ Jumo 210 byl vyvíjen od roku 1931, původně pod označením L10. Prototyp se poprvé na brzdě rozběhl 22. října 1932.

Motor poháněl letouny Messerschmitt Bf 109 (sériových verzí B, C a D), Heinkel He 112 či první verze dvoumotorové stíhačky Messerschmitt Bf 110. Výroba netrvala dlouho, Jumo 210 záhy nepostačoval svým výkonem a byl nahrazen motory Junkers Jumo 211 a Daimler-Benz DB 601.

Celkem bylo vyrobeno 6415 motorů Jumo 210.

Technická data (Jumo 210D)

  • Typ: čtyřdobý zážehový vodou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec, vybavený odstředivým kompresorem a reduktorem
  • Vrtání válce: 124 mm
  • Zdvih pístu: 136 mm
  • Celková plocha pístů: 1449 cm²
  • Zdvihový objem motoru: 19 708 cm³
  • Kompresní poměr: 6,50
  • Rozvod: ventilový, OHC
  • Mazání: tlakové, oběžné, se suchou klikovou skříní
  • Příprava palivové směsi: karburátorem
  • Hmotnost suchého motoru: 440 kg
  • Maximální výkon: 680 k (500 kW) při 2700 ot/min

Externí odkazy


Chybná citace Nalezena značka <ref> bez příslušné značky <references/>.