Z Multimediaexpo.cz
Kamov Ka-27
|
|
Kamov Ka-27 PL (2015)
|
Základní charakteristika
|
Určení
| víceúčelový vrtulník
|
Výrobce
| Kamov
|
Konstruktér
|
|
První let
| prosinec 1974
|
Zařazen
|
|
Vyřazen
|
|
Výroba
|
|
Vyrobeno
|
|
Varianty
|
|
Uživatel
| SSSR
|
|
|
Kamov Ka-27 je sovětský, resp. ruský vrtulník, který byl zkonstruován jako náhrada za starší stroj Kamov Ka-25.
První prototyp vzlétl v prosinci roku 1974 a krátce na to byla zahájena jeho sériová výroba.
Kamov Ka-27 slouží v různých obměnách pro vojenské i civilní účely nejen v Rusku, ale i v dalších zemích.
Verze vrtulníku
- Ka-27 – základní vojenská ozbrojená verze
- Ka-28 – verze Ka-27 určená pro export
- Ka-29 – vojenský transportní typ
- Ka-31 – průzkumný vrtulník
- Ka-32 – verze pro civilní transport
Technické údaje
- Osádka 1-3 plus 2-3 specialisté
- Pohon: 2x turbínový motor Isotov
- Výkon: 2x 1660 kW
- Průměr rotoru: 15,8 m
- Délka trupu: 11,30 m
- Výška 5,5 m
- Vlastní hmotnost: 6 500 kg
- Vzletová hmotnost: 12 000 kg
- Maximální rychlost: 270 km/h
- Cestovní rychlost: 205 km/h
- Dostup: 5 000 m
- Dolet: 980 km
- Výzbroj vojenské ozbrojené verze: 1 × kulomet ráže 7,62 mm, 1 × kanón ráže 30 mm, 4 000 kg bomb nebo raket nebo 2 torpéda
Galerie
|
Kamov Ka-27 přistává na palubě USS San Jacinto (CG 56) v roce 2003
|
Ka-27 Helix na ruském raketovém torpédoborci Admiral Vinogradov
|
Ostatní uživatelé
- Alžírsko, Čína, Indie, Indonésie, Portugalsko, Jižní Korea, Ukrajina, Vietnam, Jugoslávie, Kanada, Španělsko, Švýcarsko
200 sociálních sítí a dalších služeb !
|
|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. Tento text je dostupný za podmínek Creative Commons 3.0 Unported – creativecommons.org.
|