Foreground plně podporuje – RWD, HTML 5.0, Super Galerii a YouTube 2.0 !
Opel Insignia
Z Multimediaexpo.cz
| Opel Insignia | ||
| Opel Insignia 20090307 front.jpg | ||
| Základní charakteristika | ||
|---|---|---|
| Výrobce | ||
| Koncern | ||
| Produkce | ||
| Vyrobeno | ||
| Místa výroby | ||
| Karoserie | ||
| Designér | ||
| Třída | ||
| Technické údaje | ||
| Délka | 4830 | |
| Šířka | 1856 | |
| Výška | 1498 | |
| Rozvor | 2737 | |
| Hmotnost | 1470 | |
| Objem nádrže | ||
| Motor a převodovka | ||
| Motor | Benzín: 1,6–2,8 l (85–191 kW) Diesel: 2,0– 2,9 l (81–184 kW) | |
| Objem | ||
| Počet válců | ||
| Výkon | ||
| Převodovka | šestistupňová | |
Opel Insignia je osobní automobil střední třídy vyráběný automobilkou Opel. Vůz prodávaný od listopadu 2008 na trhu nahrazuje model Vectra C.[1] S touto změnou skončil Opel i s výrobou vozů Signum a Tigra.[2]
Sedan Opel Insignia byl představen v červenci 2008 v Londýně na British International Motor Show. Počátkem roku má být dostupný i ve verzi kombi[3] . Ta byla představena v říjnu 2008 na pařížském autosalonu.[4]
V kontinentální Evropě je vůz prodáván jako Opel, ve Velké Británii jako Vauxhall a v Číně pod značkou Buick.[5] Společnost Holden plánuje dovoz do Austrálie a na Nový Zéland.[6] V Latinské Americe bude prodávána pod značkou Chevrolet, zde si také ponechá jméno Vectra.[7]
Ceníkové ceny Insignie v základní výbavě začínají na 22 700 € (1,6i Insignia) a pokračují až k 41 575 € (2,8 V6 Turbo Automatik 4x4 Cosmo) (stav: červenec 2008, ceny pro Německo).
Opel Insignia získal ocenění „Auto roku 2009“. Zvítězil o jediný bod před vozem Ford Fiesta.[8]
Motory
Se začátkem prodeje bylo k vozu Opel Insignia na výběr sedm verzí motorů: čtyři zážehové a tři vznětové, později přibyly další. Všechny vozy jsou sériově vybaveny šestistupňovou převodovkou a splňují požadavky budoucí normy Euro-5.[9] Verze s nejnižší spotřebou 2,0 l CDTI nese označení „Ecoflex“.[9]
| 1.6 Ecotec | 1.6 Turbo Ecotec | 1.8 Ecotec | 2.0 Turbo Ecotec | 2.8 V6 Ecotec | |
|---|---|---|---|---|---|
| Motor | Zážehový motor | ||||
| Typ motoru | Řadový čtyřválec | V6 | |||
| Objem | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1796 cm³ | 1998 cm³ | 2792 cm³ |
| Výkon | 85 kW (115 k) při 6000 ot/min | 132 kW (180 k) při 5500/min | 103 kW (140 k) při 6300/min | 162 kW (220 k) při 5300/min | 191 kW (260 k) při 5500/min |
| Kroutící moment | 155 Nm při 4000 ot/min | 230 Nm při 2200–5500/min | 175 Nm při 3800/min | 350 Nm při 2000–4000/min | 350 Nm při 1900–4500/min |
| Zrychlení 0 na 100 km/h v s* | 13,5 | 9,1 | 11,9 | 7,6 | 6,9 |
| Max. rychlost, km/h* | 192 | 220 | 206 | 242 | 250 |
| Spotřeba (dle EWG kombinovaná, l/100 km) | 7,6 | 8,0 | 7,8 | 8,9 | 10,9 |
| emise CO2 kombinované, g/km | 179 | 188 | 184 | 208 | 256 |
| Norma výfuk. plynů klasifikace EU | Euro 5 | ||||
* hodnoty platné pro limuzínu
| 2.0 CDTI Ecotec | 2.0 CDTI Ecotec | 2.0 CDTI Ecotec | 2.0 CDTI Ecotec | |
|---|---|---|---|---|
| Motor | Vznětový | |||
| Typ motoru | Řadový čtyřválec | |||
| Objem | 1956 cm³ | 1956 cm³ | 1956 cm³ | 1956 cm³ |
| Výkon | 81 kW (110 k) při 4000/min | 96 kW (130 k) při 4000/min | 118 kW (160 k) při 4000/min | 140 kW (190 k) při 4500/min |
| Kroutící moment | 260 Nm při 1750–2500 ot/min]] | 300 Nm při 1750–2500/min | 350 Nm při 1750–2500/min | 400 Nm při 2000/min |
| Zrychlení 0 na 100 km/h, s* | 12,4 | 11,1 | 9,5 | 9,3 |
| Max. rychlost, km/h* | 188 | 205 | 218 | 224 |
| Spotřeba (dle EWG, kombinovaná, l/100 km) | 5,8 | 5,8 | 5,9 | 6,7 |
| Emise CO2 kombinované, g/km | 154 | 154 | 154 | 174 |
| Norma výfuk. plynů EU | Euro 5 | |||
* údaje pro limuzínu
Externí odkazy
| Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
|---|
| Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
Chybná citace Nalezena značka
<ref> bez příslušné značky <references/>.
