Čekání na nový webový server Multimediaexpo.cz skončilo !
Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4)
.

SMS Nassau

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 30. 8. 2013, 09:22; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
SMS Nassau

SMS Nassau

Základní údaje SMS Nassau
Typ: dreadnought
Třída: třída Nassau
Číslo trupu:
Jméno podle:
Objednána:
Zahájení stavby: 22. červenec 1907
Spuštěna na vodu: 7. březen 1908
Uvedena do služby: 1. říjen 1909
Osud: sešrotována 1921
Poloha vraku:
Cena:
Předchůdce:
Následovník:
Poznámka:
Takticko-technická data
Výtlak: 18 570 tun
21 000 tun (plný)
Délka: 146,1 m
Šířka: 26,9 m
Ponor: 8,9 m
Pohon: 3 vertikální trojexpanzní parní stroje
12 kotlů
22 000 HP
Palivo: 2 700 tun uhlí
160 tun nafty
Rychlost: 19 uzlů (35 km/h)
Dosah: 8 000 nm při 10 uzlích
Posádka: 1,124 mužů
Pancíř: 300 mm pás
280 mm věže
160 mm kasematy
300 mm velitelská věž
55-80 mm paluba
Výzbroj: 12 x 280 mm (II x 6)
12 x 150 mm (I x 12)
14 x 88 mm (I x 14)
2 x 88mm AA (I x 2)
5 x 450 mm torpédomety
Elektronika:
Letadla:
Ostatní:

SMS Nassau byla první německou bitevní lodí typu dreadnought. Byla postavena jako přímá odpověď na spuštění britské HMS Dreadnought. Jejími sesterskými loděmi byly SMS Rheinland, SMS Posen a SMS Westfalen. Byla pojmenována po německém knížectví Nassau (Nassavsko).

Kýl lodi byl položen 22. července 1907 v lodenicích Kaiserliche Werft ve Wilhelmshavenu. Spuštěna na vodu byla o necelý rok později 7. března 1908 a do služby vstoupila 1. října 1909.

První světová válka zastihla SMS Nassau ve službě u Baltské floty. V srpnu 1915 se účastnila bitvy v Rižském zálivu. Později se svými sesterskými loděmi participovala na bitvě u Jutska. Nassau zde vystřelila 106 střel z hlavní baterie a sama byla dvakrát zasažena. Během bitvy se srazila s britským křižníkem HMS Spitfire. Z její posádky bitvu nepřežilo 11 mužů a 16 jich bylo zraněno. Po skončení války se stala válečnou kořistí Japonska. To nemělo pro již zastaralou loď žádné využití a tak jí v roce 1920 prodalo jedné britské společnosti na sešrotování. Stalo se tak roku 1921 v nizozemském Dordrechtu.