V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Gare de Grenelle

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu)
m (Nahrazení textu „Velké francouzské revoluce“ textem „Velké francouzské revoluce“)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 2: Řádka 2:
== Histoire ==
== Histoire ==
Nádraží bylo vybudováno na okraji města mezi nábřežím [[Seina|Seiny]] a bývalými [[pařížské hradby|pařížskými hradbami]], kde později vznikl [[boulevard périphérique]] a [[maršálské bulváry]]. Bylo zprovozněno 25. února 1867 jako ostatní stanice na trati, ale na rozdíl od jiných nádraží bylo menší a méně honosné. Nejprve bylo otevřeno jako provizorní pro [[světová výstava 1867|světovou výstavu 1867]] a trvale od [[světová výstava 1878|světové výstavy 1878]]. Nákladové nádraží bylo uvedeno do provozu 1. 2. 1879 a stalo se významným překladištěm na trati [[Železniční trať Petite Ceinture|Petite Ceinture]] a sloužilo mnoha podnikům. V provozu zůstalo až do počátku [[1980-1989|80. let]], kdy sloužilo údržbářským dílnám [[metro v Paříži|pařížského metra]], továrně Citroën, továrně Renault na trati do [[Issy-les-Moulineaux]] a také lince [[RER C]] na bývalé trase ze stanic [[Invalides (stanice RER v Paříži)|Invalides]] a [[Champ de Mars - Tour Eiffel (stanice RER v Paříži)|Champ-de-Mars]] do [[Versailles (město)|Versailles]]-Trappes.
Nádraží bylo vybudováno na okraji města mezi nábřežím [[Seina|Seiny]] a bývalými [[pařížské hradby|pařížskými hradbami]], kde později vznikl [[boulevard périphérique]] a [[maršálské bulváry]]. Bylo zprovozněno 25. února 1867 jako ostatní stanice na trati, ale na rozdíl od jiných nádraží bylo menší a méně honosné. Nejprve bylo otevřeno jako provizorní pro [[světová výstava 1867|světovou výstavu 1867]] a trvale od [[světová výstava 1878|světové výstavy 1878]]. Nákladové nádraží bylo uvedeno do provozu 1. 2. 1879 a stalo se významným překladištěm na trati [[Železniční trať Petite Ceinture|Petite Ceinture]] a sloužilo mnoha podnikům. V provozu zůstalo až do počátku [[1980-1989|80. let]], kdy sloužilo údržbářským dílnám [[metro v Paříži|pařížského metra]], továrně Citroën, továrně Renault na trati do [[Issy-les-Moulineaux]] a také lince [[RER C]] na bývalé trase ze stanic [[Invalides (stanice RER v Paříži)|Invalides]] a [[Champ de Mars - Tour Eiffel (stanice RER v Paříži)|Champ-de-Mars]] do [[Versailles (město)|Versailles]]-Trappes.
-
Před [[demolice|demolicí]] nádraží se na trati krátce testoval [[prototyp]] vozu mini[[Gumokolové metro|metra na pneumatikách]] určeného pro světovou výstavu 1989 u příležitosti 200. výročí [[Velká francouzská revoluce|Velké francouzské revoluce]], která se však nakonec neuskutečnila. Nádraží bylo zbořeno v [[1990-1999|90. letech]] a na jeho místě vzniklo sídlo France Télévision a nemocnice Georgese Pompidoua.<ref>[http://www.petiteceinture.org/Gare-de-Grenelle.html Historie nádraží]</ref>
+
Před [[demolice|demolicí]] nádraží se na trati krátce testoval [[prototyp]] vozu mini[[Gumokolové metro|metra na pneumatikách]] určeného pro světovou výstavu 1989 u příležitosti 200. výročí Velké francouzské revoluce, která se však nakonec neuskutečnila. Nádraží bylo zbořeno v [[1990-1999|90. letech]] a na jeho místě vzniklo sídlo France Télévision a nemocnice Georgese Pompidoua.<ref>[http://www.petiteceinture.org/Gare-de-Grenelle.html Historie nádraží]</ref>
== Reference ==
== Reference ==

Aktuální verze z 27. 8. 2018, 10:28

Gare de Grenelle (česky Nádraží Grenelle) nebo Gare de Grenelle-marchandises (Nákladové nádraží Grenelle) je zaniklá železniční stanice v Paříži v 15. obvodu. Opuštěné pozůstatky se nacházejí pod viaduktem na náměstí Place Balard.

Histoire

Nádraží bylo vybudováno na okraji města mezi nábřežím Seiny a bývalými pařížskými hradbami, kde později vznikl boulevard périphérique a maršálské bulváry. Bylo zprovozněno 25. února 1867 jako ostatní stanice na trati, ale na rozdíl od jiných nádraží bylo menší a méně honosné. Nejprve bylo otevřeno jako provizorní pro světovou výstavu 1867 a trvale od světové výstavy 1878. Nákladové nádraží bylo uvedeno do provozu 1. 2. 1879 a stalo se významným překladištěm na trati Petite Ceinture a sloužilo mnoha podnikům. V provozu zůstalo až do počátku 80. let, kdy sloužilo údržbářským dílnám pařížského metra, továrně Citroën, továrně Renault na trati do Issy-les-Moulineaux a také lince RER C na bývalé trase ze stanic Invalides a Champ-de-Mars do Versailles-Trappes. Před demolicí nádraží se na trati krátce testoval prototyp vozu minimetra na pneumatikách určeného pro světovou výstavu 1989 u příležitosti 200. výročí Velké francouzské revoluce, která se však nakonec neuskutečnila. Nádraží bylo zbořeno v 90. letech a na jeho místě vzniklo sídlo France Télévision a nemocnice Georgese Pompidoua.[1]

Reference

  1. Historie nádraží

Externí odkazy