V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Iljušin Il-114

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
Řádka 3: Řádka 3:
  |typ = dopravní letoun
  |typ = dopravní letoun
  |výrobce = Iljušin
  |výrobce = Iljušin
-
  |image = Image:Il-114-100 aircraft.JPG
+
  |image = [[Soubor:Ильюшин Ил-114 2053800109, Хабаровск - Новый RP22506.jpg|250px]]
-
  |text =  Iljušin Il-114
+
  |text =  Iljušin Il-114 (červen 2010)
  |konstruktér =
  |konstruktér =
  |první let = [[29. březen|29. března]] [[1990 v letectví|1990]]
  |první let = [[29. březen|29. března]] [[1990 v letectví|1990]]
Řádka 17: Řádka 17:
  |více uživatelů =
  |více uživatelů =
}}
}}
-
'''Iljušin Il-114''' je ruský turbovrtulový dopravní letoun pro regionální tratě. Vznikl jako stroj, který měl nahradit zejména zastaralé letouny [[Antonov An-24]]. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil [[29. březen|29. března]] [[1990 v letectví|1990]]. Poté nastala krize ruského průmyslu, která se dotkla i vývoje nových letadel a po havárii prototypu roku [[1993]] byl tento vývoj zastaven. Zkoušky se znovu rozběhly až na konci roku [[1994]] a roku [[1997]] byl letoun schválen do provozu. Stroj je poháněn dvěma motory Klimov TV7-117C, ovšem pro zahraniční zájemce je připravena verze se západní avionikou a s motory Allison 2100. O '''Il-114''' je zatím malý zájem zákazníků, stejně jako o jeho západní konkurenční protějšek [[BAe ATP]]. Navíc se na ruském trhu stále více prosazuje konkurenční [[Antonov An-140]], který lépe vyhovuje potřebám uživatelů ve státech bývalého [[Sovětský svaz|Sovětského svazu]].
+
'''Iljušin Il-114''' je ruský turbovrtulový dopravní letoun pro regionální tratě. Vznikl jako stroj, který měl nahradit zejména zastaralé letouny [[Antonov An-24]]. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil [[29. březen|29. března]] [[1990 v letectví|1990]]. Poté nastala krize ruského průmyslu, která se dotkla i vývoje nových letadel a po havárii prototypu roku [[1993]] byl tento vývoj zastaven. Zkoušky se znovu rozběhly až na konci roku [[1994]] a roku [[1997]] byl letoun schválen do provozu. Stroj je poháněn dvěma motory Klimov TV7-117C, ovšem pro zahraniční zájemce je připravena verze se západní avionikou a s motory Allison 2100. O '''Il-114''' je zatím malý zájem zákazníků, stejně jako o jeho západní konkurenční protějšek [[BAe ATP]]. Navíc se na ruském trhu stále více prosazuje konkurenční [[Antonov An-140]], který lépe vyhovuje potřebám uživatelů ve státech bývalého [[Sovětský svaz|Sovětského svazu]].
==Technické údaje==
==Technické údaje==
-
[[Soubor:МАКС-2007-ЗВГ-004.jpg|thumb|Iljušin Il-114 na moskevském aerosalonu MAKS 2007]]
+
[[Soubor:Uzbekistan Airways Ilyushin Il-114 Dyubin.jpg|thumb|230px|Uzbekistánský Iljušin Il-114 (2012)]]
*Osádka: 2
*Osádka: 2
*Počet cestujících: 64
*Počet cestujících: 64
Řádka 26: Řádka 26:
*Délka: 26,9 [[Metr|m]]
*Délka: 26,9 [[Metr|m]]
*Výška: 9,33 [[Metr|m]]
*Výška: 9,33 [[Metr|m]]
-
*Nosná plocha: 82
+
*Nosná plocha: 82 m<sup>2</sup>
-
*Hmotnost prázdného stroje: 15 [[Kilogram|t]]
+
*Hmotnost prázdného stroje: 15 [[Kilogram|tun]]
-
*Maximální vzletová hmotnost: 23,5 [[Kilogram|t]]
+
*Maximální vzletová hmotnost: 23,5 [[Kilogram|tuny]]
*Motory: 2× Klimov TV7-117C výkon po 1765 [[Watt|kW]]
*Motory: 2× Klimov TV7-117C výkon po 1765 [[Watt|kW]]
*Cestovní rychlost: 500 km /h
*Cestovní rychlost: 500 km /h
-
*Dolet: 2400 [[Metr|km]]
+
*Dolet: 2 400 [[Metr|km]]
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
* [http://russianplanes.net/EN/REGIST2/Ilushin/Il-114 Seznam vyrobených letounů Il-114] (en)
+
* [http://russianplanes.net/EN/REGIST2/Ilushin/Il-114 Seznam vyrobených letounů Il-114 (anglicky)]
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|Ilyushin+Il-114}}{{Commonscat|Ilyushin Il-114}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Dopravní letadla]]
[[Kategorie:Dopravní letadla]]
[[Kategorie:Letadla Iljušin]]
[[Kategorie:Letadla Iljušin]]

Aktuální verze z 24. 9. 2016, 12:32

Iljušin Il-114
Ильюшин Ил-114 2053800109, Хабаровск - Новый RP22506.jpg
Iljušin Il-114 (červen 2010)
Základní charakteristika
Určení dopravní letoun
Výrobce Iljušin
Konstruktér
První let 29. března 1990
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno
Varianty
Uživatel Rusko

Iljušin Il-114 je ruský turbovrtulový dopravní letoun pro regionální tratě. Vznikl jako stroj, který měl nahradit zejména zastaralé letouny Antonov An-24. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil 29. března 1990. Poté nastala krize ruského průmyslu, která se dotkla i vývoje nových letadel a po havárii prototypu roku 1993 byl tento vývoj zastaven. Zkoušky se znovu rozběhly až na konci roku 1994 a roku 1997 byl letoun schválen do provozu. Stroj je poháněn dvěma motory Klimov TV7-117C, ovšem pro zahraniční zájemce je připravena verze se západní avionikou a s motory Allison 2100. O Il-114 je zatím malý zájem zákazníků, stejně jako o jeho západní konkurenční protějšek BAe ATP. Navíc se na ruském trhu stále více prosazuje konkurenční Antonov An-140, který lépe vyhovuje potřebám uživatelů ve státech bývalého Sovětského svazu.

Technické údaje

Uzbekistánský Iljušin Il-114 (2012)
  • Osádka: 2
  • Počet cestujících: 64
  • Rozpětí: 30,0 m
  • Délka: 26,9 m
  • Výška: 9,33 m
  • Nosná plocha: 82 m2
  • Hmotnost prázdného stroje: 15 tun
  • Maximální vzletová hmotnost: 23,5 tuny
  • Motory: 2× Klimov TV7-117C výkon po 1765 kW
  • Cestovní rychlost: 500 km /h
  • Dolet: 2 400 km

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Iljušin Il-114
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Iljušin Il-114