V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Micubiši Ki-30

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu)
(+ Výrazné vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 4: Řádka 4:
  |typ = [[bombardér|lehký bombardér]]
  |typ = [[bombardér|lehký bombardér]]
  |výrobce = Micubiši
  |výrobce = Micubiši
-
  |image =
+
  |image = [[Soubor:Mitsubishi Ki 30.jpg|250px]]
  |text =
  |text =
  |konstruktér =
  |konstruktér =
Řádka 28: Řádka 28:
Byl to jednomotorový [[středoplošník]] s pevným podvozkem a podlouhlým proskleným překrytem kabiny. Ki-30 byl jako první japonský letoun poháněn moderním [[hvězdicový motor|dvouhvězdicovým motorem]].  
Byl to jednomotorový [[středoplošník]] s pevným podvozkem a podlouhlým proskleným překrytem kabiny. Ki-30 byl jako první japonský letoun poháněn moderním [[hvězdicový motor|dvouhvězdicovým motorem]].  
-
První prototyp vzlétl [[28. únor]]a [[1937 v letectví|1937]] a do výzbroje se stroj dostal o rok později. Bojoval ve [[Čínsko-japonská válka (1937-1945)|válce s Čínou]] i na počátku [[válka v Tichomoří|války v Tichomoří]], kdy podporoval postup armády na Filipínách. Následně byl stažen do druhé linie k plnění policejních a výcvikových úkolů. Na konci války byly některé stroje ještě nasazeny k sebevražedným letům [[kamikaze]].
+
První prototyp vzlétl [[28. únor]]a [[1937 v letectví|1937]] a do výzbroje se stroj dostal o rok později. Bojoval ve [[Čínsko-japonská válka (1937-1945)|válce s Čínou]] i na počátku [[válka v Tichomoří|války v Tichomoří]], kdy podporoval postup armády na Filipínách. Následně byl stažen do druhé linie k plnění policejních a výcvikových úkolů. Na konci války byly některé stroje ještě nasazeny k sebevražedným letům [[kamikaze]].
Vyrobené letouny: 2 prototypy, 16 předsériových strojů, 686 sériových strojů (618 ks Micubiši a 68 ks ''První armádní letecký arzenál Tačikawa'').
Vyrobené letouny: 2 prototypy, 16 předsériových strojů, 686 sériových strojů (618 ks Micubiši a 68 ks ''První armádní letecký arzenál Tačikawa'').
Řádka 57: Řádka 57:
* 400 kg [[Bomba|pum]]
* 400 kg [[Bomba|pum]]
-
==Odkazy==
 
-
===Reference===
 
-
<references/>
 
===Zdroje===
===Zdroje===
*{{Citace monografie
*{{Citace monografie
Řádka 72: Řádka 69:
  | strany = 76-77}}
  | strany = 76-77}}
-
  ==Externí odkazy==
+
==Reference==
 +
<references/>
 +
==Externí odkazy==
* [http://wmilitary.neurok.ru/wwii/ki30-d.gif Nákres Ki-30]
* [http://wmilitary.neurok.ru/wwii/ki30-d.gif Nákres Ki-30]
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
 
-
{{Letouny Japonské armády druhé světové války}}
+
{{Commonscat|Mitsubishi Ki-30}}{{Letouny Japonské armády druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Japonské bombardéry]]
[[Kategorie:Japonské bombardéry]]
[[Kategorie:Letadla Micubiši|Ki-30]]
[[Kategorie:Letadla Micubiši|Ki-30]]

Aktuální verze z 30. 7. 2013, 14:08

Micubiši Ki-30
Mitsubishi Ki 30.jpg
Základní charakteristika
Určení lehký bombardér
Výrobce Micubiši
Konstruktér
První let 28. února 1937[1]
Zařazen leden 1938
Vyřazen
Výroba 1938-41
Vyrobeno 704 ks
Varianty
Uživatel Japonsko
Thajsko

Micubiši Ki-30 byl japonský dvoumístný lehký bombardovací letoun užívaný ve druhé světové válce. Spojenci typ označovali kódovým jménem Ann. V japonské armádě byl označován jako armádní lehký bombardér typ 97 (九七式軽爆撃機, Kjúnanašiki keibokugekiki).

Byl to jednomotorový středoplošník s pevným podvozkem a podlouhlým proskleným překrytem kabiny. Ki-30 byl jako první japonský letoun poháněn moderním dvouhvězdicovým motorem.

První prototyp vzlétl 28. února 1937 a do výzbroje se stroj dostal o rok později. Bojoval ve válce s Čínou i na počátku války v Tichomoří, kdy podporoval postup armády na Filipínách. Následně byl stažen do druhé linie k plnění policejních a výcvikových úkolů. Na konci války byly některé stroje ještě nasazeny k sebevražedným letům kamikaze.

Vyrobené letouny: 2 prototypy, 16 předsériových strojů, 686 sériových strojů (618 ks Micubiši a 68 ks První armádní letecký arzenál Tačikawa).

Hlavní technické údaje

Data podle: Vzestup a pád orlů Nipponu[1]

  • Posádka: 2
  • Rozpětí: 14,55 m
  • Délka: 10,34 m
  • Výška: 3,645 m
  • Nosná plocha: 30,58 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 2230 kg
  • Max. vzletová hmotnost : 3322 kg
  • Maximální rychlost: 432 km/h ve výšce 4000 m
  • Cestovní rychlost: 380 km/h
  • Dostup: 8570 m
  • Stoupavost: 10 min 36 s do výše 5000 m
  • Dolet: 1700 km
  • Plošné zatížení: 108,6 kg/m²

Pohonná jednotka

Výzbroj

  • 1x pevný kulomet typ 89 ráže 7,7 mm
  • 1x pohyblivý kulomet typ 89 ráže 7,7 mm
  • 400 kg pum

Zdroje

  • VEJŘÍK, Lubomír. Vzestup a pád orlů Nipponu - Prolog. 1. vyd. Cheb : Svět křídel, 1994. ISBN 80-85280-26-4. S. 76-77.  

Reference

  1. 1,0 1,1 VEJŘÍK, Lubomír. Vzestup a pád orlů Nipponu - Prolog. 1. vyd. Cheb : Svět křídel, 1994. ISBN 80-85280-26-4. S. 76-77.  

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Micubiši Ki-30
Letouny Japonské armády za druhé světové války
Stíhací letouny Bombardovací letouny
Ki-10Ki-27Ki-43 Ki-21Ki-30Ki-32Ki-48Ki-49Ki-51Ki-66Ki-67
Průzkumné letouny Transportní letouny Ostatní letouny Kluzáky
Ki-15Ki-46Ki-36 Ki-34Ki-54Ki-56Ki-57 Ki-115Ki-167Ka-1 Ku-1Ku-8Ku-11
Experimentální letouny a prototypy
Ki-74Ki-78Ki-83Ki-87Ki-94-I a IIKi-96Ki-108Ku-6Ku-7