Alexej Pažitnov

Z Multimediaexpo.cz

Alexej Pažitnov na Game Developers Conference 2007

Alexej Leonidovič Pažitnov (Алексей Леонидович Пажитнов, *1956) je počítačový inženýr z Ruska, nyní žijící v USA, který vyvinul populární hru Tetris, když pracoval ve Výpočetním centru Sovětské akademie věd v Moskvě.

Obsah

Hry

Název Rok Platforma Pažitnova úloha
Tetris 1985 Electronica 60, IBM PC původní myšlenka
(spolupracovali Vadim Gerasimov
a Dmitry Pavlovsky)
Welltris 1989 Amiga, Atari ST, Commodore 64, DOS, Macintosh a ZX Spectrum Designer
(spolupracoval Andrei Sgenov)
Faces 1990 DOS, Macintosh Námět
(spolupracoval Vladimir Pokhilko)
Hatris 1990 TurboGrafx-16, Arcade, Game Boy a NES Námět
Knight Move 1990 Famicom Disk System (Japonsko) Námět
El-Fish 1993 DOS Námět
(spolupracoval Vladimir Pokhilko)
Wild Snake 1994 Game Boy a Super NES Designer
Knight Moves 1995 Microsoft Windows Námět
Ice & Fire 1995 Windows, Macintosh, PlayStation Námět
(spolupracoval Vladimir Pokhilko)
Clockwerx 1995 Microsoft Windows Námět
Tetrisphere 1997 Nintendo 64 Programátor
Microsoft Entertainment Pack: The Puzzle Collection 1997 Windows a Game Boy Color Designer
Pandora's Box 1999 Windows Designer
Hexic HD 2005 Xbox 360
(Nahrané na disku každého Xbox 360)
Designer
Dwice 2006 Windows Designer
Hexic 2 2007 Xbox 360
(Prodává se přes Xbox Live Arcade)
Designer

Ocenění

Alexej Pažitnov obdržel 7. dubna 2007 Game Developers Choice Awards First Penguin Award, která byla udělena za průlom ve hrách.[1]

Reference

Externí odkazy


Chybná citace Nalezena značka <ref> bez příslušné značky <references/>.