FGBE

Z Multimediaexpo.cz

FGBE (celým názvem Fantasy GameBook Engine) je nástroj pro vytváření počítačových gamebooků za použití jednoduchého scriptovacího jazyka, jehož autorem je Jan Jirkovský. Základem tvorby je editace datových souborů v textovém editoru a samotná hra probíhá v jednoduchém grafickém prostředí. Hra vytvořená ve FGBE se také nemusí striktně držet RPG žánru, může se jednat i o adventuru, nebo textovou strategii. Možnosti tvůrce téměř nejsou omezeny, je jen třeba se držet fantasy prostředí (vzhledem ke grafice a přítomnosti kouzel).

Datové soubory

Datové soubory jsou uloženy ve formátu .gbs, lze je však editovat jako obyčejný text. Jsou to následující:

  • Data.gbs - Základní soubor, zde se edituje samotná kostra gamebooku za pomocí scriptů a tagů, které přímo ovlivňují průběh hry.
  • Zbrane.gbs - Seznam všech zbraní ve hře a určení jejich vlastností a efektů
  • Zbroje.gbs - Seznam všech zbrojí ve hře a určení jejich vlastností a efektů
  • Predmety.gbs - Seznam všech předmětů a jejich vlastností (lektvary, jídlo, nebojové vybavení...)
  • Kouzla.gbs - Seznam kouzel a jejich účinků
  • Utoky.gbs - Seznam útoků a jejich efektů a popisů
  • Konstanty.gbs - Definice maker
  • Obchod.gbs - Seznam obchodů

Struktura scriptů

Základem je číslo lokace v lomených závorkách. Poté následuje tag <text>, který určuje popis lokace. Dále odkazy <menu>, které určují další možnosti postupu ve hře. Je možné přidávat další tagy, které rozvíjejí možnosti hry (<souboj> , <obchod>...). Malá ukázka:

<1>
<text obsah="Stojíš v malé slepé uličce, ze které vede cesta na východ. Vidíš zde také pootevřené dveře"> 
<menu popis="Nahlédneš do dveří" odkaz="2"> 
<menu popis="Odejdeš na východ" odkaz="3">

Externí odkazy

Oficiální stránky FGBE