V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Hradešín (630 m)

Z Multimediaexpo.cz

Hradešín je zalesněný vrch nacházející se v podřazeném celku Jizerských hor Maršovické vrchovině, v okrese Jablonec nad Nisou.

Obsah

Poloha

Hradešín se nachází 1 km západně od osady Dobrá Voda u Jablonce nad Nisou a 3 km jižně od města Jablonec nad Nisou. Na sever, jih a západ od kopce vede rychlostní komunikace I/35 Praha - Jablonec nad Nisou.

Charakteristika

Ze severu a jihu vypadá jako nevýrazný vrcholek, při pohledu od Milířů nabírá tvaru výrazného vrchu obloukovitého tvaru. Poblíž vrcholu probíhá rozvodí Severního a Baltského moře, které směřuje po jeho jižním úbočí k osadě Dobrá Voda u Jablonce nad Nisou a poté pokračuje východním směrem po Černostudničním hřbetu. Hlavním stavebním kamenem vrcholu je žula. Pod vrcholem pramení mnoho lesních potůčků, které se pak vlévají do Lužické Nisy. Vrchol je zarostlý smrkovým lesem. Většina stromů je s nejvyšší výškou kolem 20 m.

Historie

Není moc obeznámena. Vrchol je v nejvyšším bodě vysoký 630 metrů nad mořem.

Přístup

Přes vrchol nevede žádná turistická značka, nicméně kilometr odtud směrem na východ v osadě Dobrá Voda u Jablonce nad Nisou vedou turistické i cyklistické cesty z nichž pod vrcholem Hradešín vede Nová Hřebenovka a cyklotrasa Odra-Nisa. Doporučená trasa vede od Dobré Vody u Jablonce nad Nisou, kde se u turistické mapy turisté napojí na lesní cestu vedoucí na západ, po které půjdou až k první křižovatce kde se dají doprava na další křižovatce doleva a poté rovně až k Hradešínu, který se pozná podle mnoha kamenů a cesty pokračující dolů kořenovým srázem.

Poloha

Poloha je přímo mezi rozhlednami Jizerských hor (Císařský kámen, Kopanina, Petřín atd.) Mapy: