Český sen

Z Multimediaexpo.cz

Davy lidí hledající Český sen.
Takhle vypadal ve skutečnosti „český sen“.

Český sen je název českého filmu, který měl premiéru v únoru 2004. Tvůrci ho označují slovy: „první česká filmová reality show“, celovečerní film o přípravě reklamní kampaně a otevření hypermarketu, který ve skutečnosti neexistoval.

Akci realizovali dva studenti filmu, Filip Remunda a Vít Klusák, kteří si najali reklamní agenturu, aby pro ně udělala reklamu nového hypermarketu pod názvem Český sen. Natáčeli a dokumentovali celou přípravu a průběh reklamní kampaně a nakonec i dav koupěchtivých nebo jen zvědavých cca 3000 zákazníků, kteří v sobotu 31. května 2003 přišli na parkoviště v pražských Letňanech. Tam manažeři hypermarketu přivítali zákazníky, přestřihli pásku, ochranka odstranila kovové zábrany a lidé se rozběhli po louce ke kulise čelní stěny hypermarketu.

Když se po „otevření“ ukázalo, že šlo jen o akci studentů filmu, strhla se ve sdělovacích prostředcích diskuse mezi dvěma tábory, které nápad a realizaci drtivě kritizovaly nebo naopak podporovaly. Čtenář a posléze divák si tak mohl udělat představu o tom, jak fungují reklamní kampaně.

Ukázka reklamy

První opravdu český hypermarket se sortimentem dodávaným výhradně od českých dodavatelů za ceny, které Vám vyrazí dech. Zajisté už jste si v pražských ulicích povšimli červených obláčků, které nařizují NEJEZDĚTE. A asi se ptáte, co nás vede k tomu, abychom Vás odrazovali od přítomnosti na slavnostním otevření hypermarketu ČESKÝ SEN… Je to jednoduché. Víme, že slavnostní otevření hypermarketu ČESKÝ SEN je naprostá bomba, a že nikdo nebude chtít chybět. Slíbili jsme totiž PRVNÍ DEN PŘEKVAPENÍ PRO KAŽDÉHO! A hodláme náš slib dodržet. Jenže, když Vás přijede moc… Nechejte se překvapit! Stáhněte si naši písničku, zjistěte, o čem sní populární české osobnosti, podělte se s námi o námět na televizní reklamu… A raději NEJEZDĚTE!

Otevíráme v sobotu 31. května v 10.00!

Ohlas

Film byl několikrát oceněn, mimo jiné na filmových soutěžích v Krakově, Jihlavě, Jeonju (Jižní Korea), San Franciscu, Traverse City (ředitelem festivalu je Michael Moore), Ljubljaně a Århusu. Získal cenu filmových kritiků Kristián 2005. Dne 8. září 2006 byl vysílán renomovaným bilinguálním německo-francouzským televizním programem Arte. Dne 26. září 2006 byl dokonce vysílán australskou televizí SBS, 1. května 2008 jej vysílala holandská televize VPRO.

Externí odkazy