V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Turistická značená trasa 3903

Z Multimediaexpo.cz

Chřibská je od startu 4 km
Stripe-marked trail green.png
Turistická značená trasa 3903 je zeleně vyznačená trasa KČT pro pěší turisty vedoucí z Rybniště v okrese Děčín k Panské skále u Práchně na Českolipsku a poté se vrací do okresu Děčín, do České Kamenice. Je dlouhá 31 km a v terénu Lužických hor je členitá.

Obsah

Popis trasy z Rybniště na Panskou skálu

Trasa začíná u vlakového nádraží Rybniště na rozcestníku sdíleném společně s trasou červenou. Odtud zprvu společně přetínají silnici z Rybniště do Doubice a dál sestupuje do kolem hřbitova do Chřibské (4 km od startu). Za Chřibskou cesta vede dále kolem Chřibského (či nazývaného Krásného) vrchu (621 m. n.m. – 6,5 km od startu), kam vede vyznačená odbočka. Poté následuje rozcestí Krásný buk, kde se kříží zelená se žlutou trasou a mezinárodní trasou E3.

Rozcestník pod Panskou skálou, je v pozadí

Pak pokračuje úbočím kopce Javor (693 m. n.m.), sestupuje osadou Mlýny (14 km), překoná tok řeky Kamenice a dostává se do obce Horní Prysk. Z Prysku pokračuje ke Kamenickému Šenovu a Varhanům v sousedství obce Prácheň, tj. státem chráněné Panské skále.(20,5 km) [1][2]Pod Panskou skálou je rozcestník, lze odtud jít po modré č. 1673 z Nového Boru do České Lípy, nebo na žlutou z Chřibské do Žandova.

Z Panské skály do České Kamenice

Od rozcestníku pod Varhanami ze zelená vrací přes bývalé horní nádraží v Kamenickém Šenově, odtud pokračuje přes pole k Zámeckému vrchu se zříceninou hradu (530 m. n.m.), kam je vyznačená vrcholovou trojúhelníkovou značkou odbočka. Po jeho úpatí trasa sestupuje k silnici z Děčína do Chřibské a pak, po 31 km od startu k rozcestníku na náměstí v České Kamenici. [2] Procházené území patří do povodí řeky Kamenice, administrativně do okresu Česká Lípa, Libereckého kraje a okresu Děčín v Ústeckém kraji. Z hlediska horopisu je vedena podhůřím Lužických hor. Vzdušnou čarou je od startu do cíle 11,32 km.

Značení

Trasa byla vyznačena pásovým značením Klubu českých turistů, na koncích i během trasy směrovkami s vyznačením vzdálenosti v kilometrech. Rozcestníky po trase byly doplněny tabulkou hlavního sponzora značení Lesy České republiky.

Veřejná doprava

Na začátku trasy je železniční stanice Rybniště, kde se stýkají tratě 089 z Rybniště na Liberec a trať 081 z České Lípy na Rumburk. Druhá z tratí má zastávky na několika místech zelené trasy (Chřibská, Mlýny, Česká Kamenice). Do všech městeček a obcí na trase zajíždí autobusová doprava.

Cíl je v České Kamenici

Souřadnice

• Začátek trasy v Rybništi:

• Konec trasy v České Kamenici:

Reference

1. Mapa Lužické hory č.14. Praha : Kartografie a.s., 1997, 2.vydání. ISBN 978-80-7393-002-8.
  2. 2,0 2,1 AUTORSKÝ KOLEKTIV. Děčínsko. Praha : Olympia, 1984. Kapitola Z 26 Na Chřibský vrch a Panskou skálu, s. 92.