V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Multimediaexpo

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Aktualizace hlavní strany -- 2014 / 23)
(+ Aktualizace hlavní strany -- 2014 / 24)
Řádka 23: Řádka 23:
|<h2 style = "background-color:#fa8072; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:100%">'''Obrázek dne'''</h2>
|<h2 style = "background-color:#fa8072; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:100%">'''Obrázek dne'''</h2>
|- <!-- ffdebe, ee82ee -->
|- <!-- ffdebe, ee82ee -->
-
| <div style="padding:0.5em; text-align:center">{{Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/2014/23}}
+
| <div style="padding:0.5em; text-align:center">{{Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/2014/24}}
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/Archiv|další obrázky]]</div>
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Obrázek dne/Archiv|další obrázky]]</div>
</div>
</div>
Řádka 43: Řádka 43:
|<h2 style = "background-color:#eec900; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:100%">'''Článek dne'''</h2>
|<h2 style = "background-color:#eec900; padding:0.1em; margin:0; text-align:center; font-size:100%">'''Článek dne'''</h2>
|- <!-- faf9b2, ffb90f -->
|- <!-- faf9b2, ffb90f -->
-
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">{{Multimediaexpo.cz:Článek dne/2014/23}}
+
| <div style="padding:0.5em; text-align:left">{{Multimediaexpo.cz:Článek dne/2014/24}}
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Článek dne/Archiv|další články]]</div>
<div style="text-align:center; font-size:smaller">…[[Multimediaexpo.cz:Článek dne/Archiv|další články]]</div>
</div>
</div>

Verze z 8. 8. 2014, 14:06

Vítejte ve Multimediaexpo.cz, v multimediální internetové encyklopedii, která je jednoznačně největší ryze českou encyklopedií !

Multimediaexpo.cz obsahuje výkonný Katalog firem a nabízí mnoho unikátních rysů — Google Maps, YouTube, DailyMotion, Vimeo a další.

Encyklopedie Multimediaexpo.cz nyní obsahuje 311 413 článků a 1 100 693 multimediálních nahraných souborů.

Přečtěte si oznámení a zkuste přispět do nejrychleji rostoucí české encyklopedie.

Encyklopedie

Obrázek dne

Výstavba rozhledny proběhla v letech 1902–1903.
Z rozhledny Cvilín můžeme spatřit centrum Krnova.

Zajímavosti

Článek dne

A340-600 společnosti Cathay Pacific (2007)

Airbus A340 je čtyřmotorový velkokapacitní („widebody“ design) dopravní letoun s dlouhým doletem vyráběný společností Airbus. Jeho konstrukce je ze značné části shodná s dvoumotorovým A330. A340 byl původně navržen jako náhrada za starší generace letounu Boeing 747, ale poslední verze přímo konkurují Boeingům 777 na dlouhých a velmi dlouhých tratích.

Výroba nového Airbusu byla zahájena v roce 1988. A340 pro dlouhé tratě se měl stát vhodným doplněním modelu A320 pro krátké tratě a A300 pro střední tratě. V té době nejnovější velkokapacitní letoun Boeingu (dvoumotorový Boeing 767) měl nevýhodu oproti letounům jako byl B747 kvůli pravidlům ETOPS: dvoumotorové letadlo muselo po celou dobu letu zůstat dostatečně blízko nouzovým letištím, aby v případě poruchy jednoho ze dvou motorů mohlo bezpečně přistát. Čtyřmotorový A340 byl pokusem vyrobit novou generaci konkurentů strojům B747, kterých by se netýkala omezení ETOPS. Během druhé poloviny 90. let razil Airbus filozofii, že 4 motory (Airbusu A340) jsou vždy lepší než dva motory (Boeingu 777), protože poskytují mnohem větší míru bezpečnosti při poruše jednoho z nich. Ale když později začaly růst ceny leteckého paliva, začaly aerolinky stále více objednávat konkurenční B777.

Konstruktéři Airbusu navrhovali A340 současně s dvoumotorovým A330: oba stroje sdílejí shodné křídlo, podobnou konstrukci trupu a oba používají vyspělou avioniku vyvinutou původně pro A320. Původním záměrem bylo použít u typu nové vyvíjené (superfan) motory IAE, ale společnost IAE jejich vývoj zrušila, a tak byly použity motory CFM56-5C4.

V lednu 2006 Airbus oznámil, že plánuje vývoj zvětšené verze A340, nazvané A340E (E jako enhanced), jako reakci na snižující se prodeje typu, konkurenci nových verzí Boeingu 777 a vzrůstajících cen leteckého paliva. V roce 2005 Boeing získal 154 objednávek na svůj model 777, zatímco Airbus jen 15 na A340. Airbus tvrdí, že zvětšený A340 bude hospodárnější než starší verze A340 a bude schopen efektivně konkurovat Boeingu 777.

V prosinci 2011 došlo k oficiálnímu ukončení výroby A340 pro malou poptávku a větší zájem o dvoumotorovou verzi A330. Přesto v roce 2012 došlo k dodávce posledních dvou letadel A340-600.

Redakce

Katalog firem nyní obsahuje — 200 900 komerčních firem