Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Sakon Jamamoto
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(++) |
||
Řádka 18: | Řádka 18: | ||
| Umístění v aktuální sezóně = neklasifikován (0 b.) | | Umístění v aktuální sezóně = neklasifikován (0 b.) | ||
| Body celkem = 0 | | Body celkem = 0 | ||
- | }} | + | }}[[Soubor:Sakon Yamamoto 2010 Motorsport Japan.jpg|thumb|240px|Sakon Jamamoto (2010)]] |
- | + | ||
'''Sakon Jamamoto''' (japonsky: 山本左近, ''Jamamoto Sakon''; * [[9. červenec|9. července]] [[1982]], [[Tojohaši (Aiči)|Tojohaši]], [[prefektura Aiči]]) je [[Japonsko|japonský]] pilot [[Formule 1]]. V současnosti je testovacím jezdcem týmu [[Renault F1|Renault]]. | '''Sakon Jamamoto''' (japonsky: 山本左近, ''Jamamoto Sakon''; * [[9. červenec|9. července]] [[1982]], [[Tojohaši (Aiči)|Tojohaši]], [[prefektura Aiči]]) je [[Japonsko|japonský]] pilot [[Formule 1]]. V současnosti je testovacím jezdcem týmu [[Renault F1|Renault]]. | ||
Řádka 29: | Řádka 28: | ||
===Formule 1=== | ===Formule 1=== | ||
===2006: Super Aguri=== | ===2006: Super Aguri=== | ||
- | [[ | + | [[Soubor:Sakon Yamamoto 2006 Brazil.jpg|thumb|240px|Jamamoto v Brazílii (2006)]] |
Od [[8. červen|8. června]], konkrétně od [[Grand Prix Velké Británie 2006|britské grand prix]], se Jamamoto stal testovacím a zároveň náhradním jezdcem týmu Super Aguri. Od [[Grand Prix Německa 2006|německé grand prix]] nahradil ve druhém voze Super Aguri do konce sezony [[Franck Montagny|Francka Montagnyho]]. Ovšem při svém prvním startu ve formuli 1 měl smůlu. Během volného tréninku zničil nové šasi [[Super Aguri SA06|SA06]] a startovat musel ve starší specifikaci [[Super Aguri SA05|SA05]]. Navíc v závodě musel po prvním odjetém kole odstoupit kvůli mechanické závadě.<ref>[http://www.formule.cz/formule/index.php?obsah=zobraz&id_clanku=7329], článek Soupeři Ferrari nepřekvapili, dojelo si pro další double, z Formule.cz, ze 30. července 2006</ref> Dokončit závod se mu podařilo až v [[Grand Prix Číny 2006|Číně]], a to na 16. místě, ovšem se ztrátou 4 kol na vítěze.<ref>[http://www.formule.cz/formule/index.php?obsah=zobraz&id_clanku=7821], článek Schumacher vítězí v Číně a přebírá vedení, Alonso druhý!, z Formule.cz, z 1. října 2006</ref> | Od [[8. červen|8. června]], konkrétně od [[Grand Prix Velké Británie 2006|britské grand prix]], se Jamamoto stal testovacím a zároveň náhradním jezdcem týmu Super Aguri. Od [[Grand Prix Německa 2006|německé grand prix]] nahradil ve druhém voze Super Aguri do konce sezony [[Franck Montagny|Francka Montagnyho]]. Ovšem při svém prvním startu ve formuli 1 měl smůlu. Během volného tréninku zničil nové šasi [[Super Aguri SA06|SA06]] a startovat musel ve starší specifikaci [[Super Aguri SA05|SA05]]. Navíc v závodě musel po prvním odjetém kole odstoupit kvůli mechanické závadě.<ref>[http://www.formule.cz/formule/index.php?obsah=zobraz&id_clanku=7329], článek Soupeři Ferrari nepřekvapili, dojelo si pro další double, z Formule.cz, ze 30. července 2006</ref> Dokončit závod se mu podařilo až v [[Grand Prix Číny 2006|Číně]], a to na 16. místě, ovšem se ztrátou 4 kol na vítěze.<ref>[http://www.formule.cz/formule/index.php?obsah=zobraz&id_clanku=7821], článek Schumacher vítězí v Číně a přebírá vedení, Alonso druhý!, z Formule.cz, z 1. října 2006</ref> | ||
Nakonec se Jamamotovi podařilo dokončit i poslední dva závody, ve kterých si už vedl o mnoho lépe, než v předchozích grand prix. Pro další sezonu byl Jamamoto potvrzen jako testovací jezdec Super Aguri. Zároveň se však účastnil závodů [[GP2 Series|GP2]] v týmu BCN Competicion, později nahradil [[Christijan Albers|Christijana Alberse]] v týmu [[Spyker F1|Spyker]]. | Nakonec se Jamamotovi podařilo dokončit i poslední dva závody, ve kterých si už vedl o mnoho lépe, než v předchozích grand prix. Pro další sezonu byl Jamamoto potvrzen jako testovací jezdec Super Aguri. Zároveň se však účastnil závodů [[GP2 Series|GP2]] v týmu BCN Competicion, později nahradil [[Christijan Albers|Christijana Alberse]] v týmu [[Spyker F1|Spyker]]. | ||
===2007: Spyker=== | ===2007: Spyker=== | ||
- | [[ | + | [[File:Yamamoto 2007.jpg|thumb|240px|Jamamoto ve [[Spyker F1|Spykeru]] (2007)]] |
Poté, co byl ze [[Spyker F1|Spykeru]] po [[Grand Prix Velké Británie 2007|britské grand prix]] vyhozen [[Christijan Albers]], se na startovním roštu uvolnilo jedno místo. Poté, co ho v [[Grand Prix Evropy 2007|evropské grand prix]] nahradil [[Markus Winkelhock]], bylo [[26. červenec|26. července]] potvrzeno vypůjčení Sakona Jamamota od Super Aguri, pro zbývající závody sezony 2007. Při svém prvním závodě ve Spykeru, v [[Grand Prix Maďarska 2007|maďarské grand prix]], však havaroval už v sedmém kole.<ref>[http://www.formule.cz/formule/index.php?obsah=zobraz&id_clanku=9742], článek Hamilton vyhrál, McLaren však body nebere, z Formule.cz, z 5. srpna 2007</ref> V dalších pěti závodech se mu už dařilo lépe. Všechny je dokončil, nejlépe skončil dvanáctý v domácím závodě ve [[Grand Prix Japonska 2007|Fudži]]. V posledním závodě měl Jamamoto kolizi s [[Giancarlo Fisichella|Fisichellou]], který nedobrzdil do první zatáčky a když se snažil vrátit na trať, tak najel před Jamamotův vůz, a Jamamoto už kolizi nemohl zabránit. | Poté, co byl ze [[Spyker F1|Spykeru]] po [[Grand Prix Velké Británie 2007|britské grand prix]] vyhozen [[Christijan Albers]], se na startovním roštu uvolnilo jedno místo. Poté, co ho v [[Grand Prix Evropy 2007|evropské grand prix]] nahradil [[Markus Winkelhock]], bylo [[26. červenec|26. července]] potvrzeno vypůjčení Sakona Jamamota od Super Aguri, pro zbývající závody sezony 2007. Při svém prvním závodě ve Spykeru, v [[Grand Prix Maďarska 2007|maďarské grand prix]], však havaroval už v sedmém kole.<ref>[http://www.formule.cz/formule/index.php?obsah=zobraz&id_clanku=9742], článek Hamilton vyhrál, McLaren však body nebere, z Formule.cz, z 5. srpna 2007</ref> V dalších pěti závodech se mu už dařilo lépe. Všechny je dokončil, nejlépe skončil dvanáctý v domácím závodě ve [[Grand Prix Japonska 2007|Fudži]]. V posledním závodě měl Jamamoto kolizi s [[Giancarlo Fisichella|Fisichellou]], který nedobrzdil do první zatáčky a když se snažil vrátit na trať, tak najel před Jamamotův vůz, a Jamamoto už kolizi nemohl zabránit. | ||
Řádka 344: | Řádka 343: | ||
|} | |} | ||
- | == | + | == Reference == |
<references/> | <references/> | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | {{ | + | {{Commonscat|Sakon Yamamoto}}{{Článek z Wikipedie}} |
{{Piloti F1 Japonsko}}{{F1 2007}} | {{Piloti F1 Japonsko}}{{F1 2007}} | ||
- | [[Kategorie:Japonský pilot F1 | + | {{DEFAULTSORT:Jamamoto, Sakon}} |
- | [[Kategorie:Žijící lidé | + | [[Kategorie:Japonský pilot F1]] |
+ | [[Kategorie:Muži]] | ||
+ | [[Kategorie:Žijící lidé]] |
Aktuální verze z 22. 7. 2022, 07:42
Sakon Jamamoto (japonsky: 山本左近, Jamamoto Sakon; * 9. července 1982, Tojohaši, prefektura Aiči) je japonský pilot Formule 1. V současnosti je testovacím jezdcem týmu Renault.
Obsah |
Závodní kariéra
Kariéra
Jamamoto začal se svou závodní kariérou v roce 1994 v motokárové závodní škole na okruhu v Suzuce. Od roku 2001 závodil s monoposty Formule 3, největší úspěch s nimi však získal jen v Japonsku. Ještě téhož roku se rozhodl zkusit své štěstí v Evropě. Odjel pár závodů v britském mistrovství F3, ale ani jednou nebodoval. V roce 2002 neúspěšně závodil v německém mistrovství F3, v sedmnácti závodech ani jednou nebodoval. V roce 2003 závodil v evropské sérii F3, ale opět nezískal žádný rok. Kvůli svým neúspěchům v Evropě se rozhodl vrátit se do Japonska, zde v roce 2004 závodil opět ve formuli 3. Další sezonu závodil ve Formuli Nippon, kde získal celkové desáté místo, a také se účastnil závodů Super GT s vozem Toyota Supra. Během japonské grand prix byl třetím pilotem týmu Jordan a zúčastnil se pátečního volného tréninku.[1] O rok později ještě odjel celkem 6 závodů v Japonsku. Od června 2006 se stal testovacím jezdcem týmu Super Aguri F1. Pro sezonu 2007 zůstal testovacím pilotem Super Aguri, později nahradil Christijana Alberse v týmu Spyker. V témže roce a v roce 2008 se neúspěšně účastnil závodů GP2.Od roku 2008 je testovací pilot týmu Renault.
Formule 1
2006: Super Aguri
Od 8. června, konkrétně od britské grand prix, se Jamamoto stal testovacím a zároveň náhradním jezdcem týmu Super Aguri. Od německé grand prix nahradil ve druhém voze Super Aguri do konce sezony Francka Montagnyho. Ovšem při svém prvním startu ve formuli 1 měl smůlu. Během volného tréninku zničil nové šasi SA06 a startovat musel ve starší specifikaci SA05. Navíc v závodě musel po prvním odjetém kole odstoupit kvůli mechanické závadě.[2] Dokončit závod se mu podařilo až v Číně, a to na 16. místě, ovšem se ztrátou 4 kol na vítěze.[3] Nakonec se Jamamotovi podařilo dokončit i poslední dva závody, ve kterých si už vedl o mnoho lépe, než v předchozích grand prix. Pro další sezonu byl Jamamoto potvrzen jako testovací jezdec Super Aguri. Zároveň se však účastnil závodů GP2 v týmu BCN Competicion, později nahradil Christijana Alberse v týmu Spyker.
2007: Spyker
Poté, co byl ze Spykeru po britské grand prix vyhozen Christijan Albers, se na startovním roštu uvolnilo jedno místo. Poté, co ho v evropské grand prix nahradil Markus Winkelhock, bylo 26. července potvrzeno vypůjčení Sakona Jamamota od Super Aguri, pro zbývající závody sezony 2007. Při svém prvním závodě ve Spykeru, v maďarské grand prix, však havaroval už v sedmém kole.[4] V dalších pěti závodech se mu už dařilo lépe. Všechny je dokončil, nejlépe skončil dvanáctý v domácím závodě ve Fudži. V posledním závodě měl Jamamoto kolizi s Fisichellou, který nedobrzdil do první zatáčky a když se snažil vrátit na trať, tak najel před Jamamotův vůz, a Jamamoto už kolizi nemohl zabránit.
Kompletní výsledky ve Formuli 1
(Legenda)
Rok | Tým | Šasi | Motor | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | Body | Umístění |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2005 | Jordan Grand Prix | Jordan EJ15B | Toyota RVX/05 3.0 V10 | AUS | MAL | BHR | SMR | ESP | MON | EUR | CAN | USA | FRA | GBR | GER | HUN | TUR | ITA | BEL | BRA | JPN TD | CHN | - | - |
2006 | Super Aguri F1 | Super Aguri SA05 | Honda RA806E 2.4 V8 | BHR | MAL | AUS | SMR | EUR | ESP | MON | GBR TD | CAN TD | USA TD | FRA TD | 0 | - | ||||||||
Super Aguri SA06 | GER Ret | HUN Ret | TUR Ret | ITA Ret | CHN 16 | JPN 17 | BRA 16 | |||||||||||||||||
2007 | Etihad Aldar Spyker F1 Team | Spyker F8-VII | Ferrari 056 2.4 V8 | AUS | MAL | BHR | ESP | MON | CAN | USA | FRA | GBR | EUR | HUN Ret | TUR 20 | 0 | -. | |||||||
Spyker F8-VIIB | ITA 20 | BEL 17 | JPN 12 | CHN 17 | BRA Ret |
Výsledky v ostatních motoristických kategoriích
Sezóna | Série | Tým | Vůz | Závody | Vítězství | Pole Position | Podium | Body | Konečné umístění |
2001 | Formule 3 Japonsko | TOM's | 18 | 0 | 0 | 5 | 117 | 4.místo | |
Formule 3 V. Británie | Avanti | Dallara F301-Opel | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
2002 | Formule 3 Německo | GM Motorsport Team Kolles Racing | 17 | 0 | 0 | 5 | 0 | ||
Formule 3 Itálie | Team Kolles Racing | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
2003 | Formule 3 Euroseries | Superfund TME | Dallara F303-TOM's Toyota | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
2004 | Formule 3 Japonsko | TOM's | 20 | 1 | 1 | 4 | 131 | 7.místo | |
2005 | Formule Nippon | Kondo Racing | 9 | 0 | 0 | 1 | 9 | 9.místo | |
Super GT Japonsko (GT500) | TOM's Racing Team | Toyota Supra | 8 | 1 | 0 | 1 | 43 | 13.místo | |
2006 | Formule Nippon | Kondo Racing | 3 | 0 | 0 | 0 | 3,5 | 11.místo | |
Super GT Japonsko (GT500) | NISMO | Nissan Fairlady Z | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 21.místo | |
2007 | GP2 Series | BCN Competicion | 11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30.místo | |
2008 | GP2 Series | ART Grand Prix | 10 | 0 | 0 | 0 | 3 | 23.místo | |
2008-09 | GP2 Asia Series | ART Grand Prix | 11 | 0 | 0 | 1 | 13 | 9.místo |
Reference
- ↑ [1], článek Déšť lehce promíchal pořadí, z Formule.cz, ze 7. října 2005
- ↑ [2], článek Soupeři Ferrari nepřekvapili, dojelo si pro další double, z Formule.cz, ze 30. července 2006
- ↑ [3], článek Schumacher vítězí v Číně a přebírá vedení, Alonso druhý!, z Formule.cz, z 1. října 2006
- ↑ [4], článek Hamilton vyhrál, McLaren však body nebere, z Formule.cz, z 5. srpna 2007
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |