Ralf Schumacher
4. září začíná nová soutěž pro všechny editory naší encyklopedie !
Vytvořte si do pátku 5.10. svůj účet na Multimediaexpo.cz a udělejte min. 30 slušných editací.
Ze všech aktivních editorů vybereme 3 nejlepší (8.10. 2018) a každý dostane špičkové ceny:
První a nejlepší editor dostane odměnu 500 Kč a status privilegovaného RCRedaktora.
Druhý editor dostane odměnu 400 Kč a status privilegovaného RCRedaktora.
Třetí editor dostane odměnu 200 Kč a status privilegovaného RCRedaktora.

Z Multimediaexpo.cz

Přejít na: navigace, hledání
Ralf Schumacher (2005)

Ralf Schumacher (* 30. června 1975, Hürth-Hermülheim poblíž Kolína nad Rýnem) je německý závodník, bývalý pilot Formule 1, který naposledy závodil za tým Toyota. V současnosti závodí v německém šampionátu cestovních vozů DTM. Je mladším bratrem sedminásobného mistra světa, Michaela Schumachera.

Obsah

Kariéra před Formulí 1

Se závoděním začal Ralf ve třech letech na trati v jeho domovském městě, v Kerpenu, která pařila jeho rodičům. Po ziscích druhých míst z národních motokárových šampionátů, přešel Schumacher do výkonnějších strojů, do německé Formule 3, to bylo v roce 1995. Zde byl celkově druhý, což ale nebyl jeho vrchol sezóny. Vyhrál totiž prestižní pouliční závod v Macau, který v minulosti vyhrál i jeho bratr Michael. Tehdy porazil svého budoucího týmového kolegu, Jarna Trulliho a dva další jezdce F1, Pedro de la Rosu a Norberta Fontanu. Ralf se poté přesunul na rok 1996 do japonské Formule Nippon, kterou vyhrál a hned na další rok už měl podepsanou smlouvu s týmem Jordan, který působil ve Formuli 1.

Formule 1

1997-1998: Jordan

Ralf Schumacher debutoval v roce 1997 a hned ve třetím závodě vystoupal na stupně vítězů, konkrétně to bylo v Grand Prix Argentiny. I přesto Schumacher nedokončil více než polovinu závodů a sezónu zakončil na 11. místě se ziskem 13 bodů, a byl poražen stájovým kolegou Giancarlem Fisichellou. Následující rok byly vozy Jordan poháněny motory Mugen-Honda, které byly schopny vítězit a tak Ralf skončil druhý v Grand Prix Belgie, kterou vyhrál jeho týmový kolega a ex-mistr světa, Damon Hill. V dalším závodě dojel Ralf třetí. Počet nedokončených závodů z první poloviny sezóny se ale na Ralfově celkovém umístění projevil, a tak skončil desátý, se ziskem 14 bodů.

1999-2004: Williams

Na další roky se Ralf upsal Williamsu a pro budoucnost to byl rozhodně krok správný. Ralf byl třikrát na stupních vítězů a sezónu skončil s 35 body na 6. místě, což se považovalo za veliký úspěch, protože v roce 1999 poháněly vozy Williams zastaralé motory Supertec. Ralf mohl litovat snad jen toho, že jeho nástupce v Jordanu Heinz-Harald Frentzen dvakrát vyhrál a obsadil čtyři místa na stupních vítězů.

Ralf Schumacher ve voze Williams v průběhu sezóny 2003

Rok 2000 byl pro některé možná zklamáním. Williams podepsal smlouvu s BMW, se kterým už se dalo vyhrávat. Ralf ale stále zatím nevyhrál, a přesto, že ho auto zradilo jen čtyřikrát a přesto, že byl v týmu zkušenějším pilotem, získal jen tři pódiová umístění. S 24 body skončil celkově pátý. V roce 2001 ale smůlu prolomil a vyhrál hned třikrát, v San Marinu, Kanadě a v Německu. Tato sezóna je jeho nejlepší v kariéře, když získal 49 bodů (což sice není jeho maximum, ale skončil v pořadí nejvýše) a celkově skončil čtvrtý.

Dobrá umístění pokračovala i v sezóně 2002, ale nakonec skončil až za týmovým kolegou, Juanem Pablem Montoyou. Celkově byl tak jako v minulé sezóně čtvrtý ale získal 42 bodů, vyhrál pouze jednou, v Malajsii.

V roce 2003 vyhrál Schumacher Grand Prix Evropy (na Nürburgringu) a Grand Prix Francie, a společně s Montoyou vybojovali pro Williams konečné druhé místo v poháru konstruktérů v letech 2002 a 2003. V této sezóně také získal Ralf nejvíce bodů, 58, i tak to ale stačilo jen na 5. místo.

Sezóna 2004 se Ralfovi vůbec nevyvedla. 20. června 2004 měl Ralf vážnou havárii na okruhu Indianapolis. Při havárii na něj působilo přetížení 78G, což je jedno z nejvíce naměřených přetížení v motorismu. Výsledek bylo veliké otřesení a dvě menší fraktury na páteři. Ralf byl odvezen do blízké nemocnice, kde pobyl čtyři dny, a poté strávil doma měsíc v posteli. Promeškal tak 6 závodů, avšak na poslední 3 se vrátil a obsadil 9. místo, když stačil nasbírat 24 bodů.

2005-2007: Toyota

Schumacher při Grand Prix Kanady 2005, ve vozu stáje Toyota (v závodě dojel šestý)

2005

Grand Prix USA jakoby byla pro Ralfa prokletá, protože na stejném místě havaroval i v roce 2005, kde tomu výrazně dopomohly pneumatiky a byl to jakýsi začátek fiaska Grand Prix USA 2005. V tom roce už ale Ralf jezdil za Toyotu, jelikož Williams ho propustil kvůli velkým finančním požadavkům. V prvních 12 závodech byl porážen stájovým kolegou, Jarnem Trullim. Své první stupně vítězství v Toyotě vybojoval Ralf v Maďarsku, kde se hnal za druhým místem, které ale nakonec uhájil jeho bratr Michael. Tým Toyota zvolil pro závěrečné 3 závody specifikaci vozu typu B pro vůz TF105. A přineslo to výsledky, Ralf získal v Japonsku pole position a o týden později v Číně skončil třetí. Tato modifikovaná verze vozu pomohla Schumacherovi získat šesté místo v poháru jezdců, a skončil tak 2 body před Trullim, kterému typ B absolutně nesedl.

2006

Schumacher před Jarnem Trullim při Grand Prix Kanady 2006

Ralf podepsal s Toyotou i na rok 2006, ale v prvním závodě sezóny byla Toyota hodně vzadu. Malajsie už přinesla Ralfovi osmé místo a třetí závod v Austrálii úspěch, čímž bylo třetí místo. To bylo ale také poslední pódium. V dalších závodech Ralfova Toyota mnohokrát selhala. Čtvrté místo z Grand Prix Francie se dá brát jako velký úspěch. V Maďarsku skončil šestý a v Turecku a Japonsku sedmý. I tak ale porazil svého stájového kolegu Trulliho, na druhou stranu byla sezóna zklamáním pro něj i pro Toyotu, oproti roku 2007 to byla ale sezóna úžasná. Celkově tak Ralf skončil s 20 body na 10. místě.

2007

Ralf Schumacher vybojoval pro Toyotu bod v prvním závodě nové sezóny, v Austrálii. Tam porazil svého stávajícího kolegu Trulliho, který dokončil závod o místo za ním. Poté se ale dařilo spíše Trullimu. Ten skončil v dalších dvou závodech dvakrát sedmý, za to Ralf patnáctý a dvanáctý. A v podobném duchu se odehrávala celá sezóna. V Grand Prix Španělska se Ralf zapletl do kolize s Alexanderem Wurzem, čímž se propadl do hloubi pole. Poté stejně kvůli mechanickým potížím odstoupil. Monako bylo dalším zklamáním, Ralf startoval až z 20. místa a skončil jako šestnáctý, 0,9 sekundy za Trullim. V té době měl Jarno Trulli podepsanou smlouvu s Toyotou až do konce roku 2009, zatímco Ralfovi měla smlouva vypršet na konci sezóny. A Ralfovy výsledky napovídaly tomu, že by si měl hledat místo někde jinde, ovšem on tvrdil že je vše v pořádku a smlouva už je skoro na stole.

Schumacher ve své třetí sezóně v Toyotě, při Grand Prix Velké Británie 2007

Další bod přišel až v Kanadě, kde se tedy po startu z 18. místa propracoval na 8. místo. A to i přesto, že se v první zatáčce dostal do problémů s Rubensem Barrichellem a Davidem Coulthardem. V dalších závodech, ve Velké Británii a Evropě se Ralf pohyboval v bojích o bodované pozice, ovšem musel odstoupit. Nejdříve kvůli mechanické poruše a poté po kolizi s Nickem Heidfeldem, z týmu BMW Sauber.

Zraky příznivců Ralfa se upíraly k Maďarsku, kde vybojoval v minulosti první pódium pro Toyotu. Startoval z dobrého 5. místa a vypadalo to na konečně slušný závod. Zpočátku se držel Fernanda Alonsa a nakonec se umístil na nejlepší pozici v sezóně, na 6. místě. Že by se Ralf konečně chytil ? Kdepak, v Turecku pokazil hned kvalifikaci, když v ní skončil šestnáctý, oproti devátému Trullimu. Nakonec dojel dvanáctý a dokonce před Trullim, ten ale vyjel po boji s Giancarlem Fisichellou mimo trať. Další závody už body nepřinesly a už i Ralf začínal chápat, že jeho dny u Toyoty jsou nadobro sečteny. Sezóna 2007 byla pro Ralfa úplně nejhorší v kariéře.

1. října 2007 prohlásil Ralf, že opouští Toyotu a bude hledat novou výzvu. A opět začal vehementně tvrdit, že o jeho budoucnosti je jasno a že zůstává ve Formuli 1. Nicméně po konci sezóny nemá podepsanou žádnou smlouvu a volné sedačky ve vozech už jsou téměř zaplněny.

DTM

V lednu se Ralf objevil na portugalském okruhu Estoril, kde testoval pro Mercedes DTM. V únoru nakonec Ralf oznámil, že se zúčastní mistrovství vozů DTM v roce 2008 v týmu Trilux AMG Mercedes, s vozem AMG Mercedes-Benz C-Klasse, specifikace pro rok 2007.

Osobní život

V říjnu roku 2001 se Ralf oženil s Corou-Caroline Brinkmannovou, bývalou modelkou. 23. října se jim narodil syn David.

YouTube

F1 Canadian GP 2001 Michael Schumacher vs Ralf Schumacher
Ralf Schumacher PIT Lane DISASTER – Zandvoort 2012 (anglicky)


Kompletní výsledky ve Formuli 1

(tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)

Rok Tým Šasi Motor 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Umístění Body
1997 Benson & Hedges Total
Jordan Peugeot
Jordan 197 Peugeot A14 3.0 V10 AUS
DNF
BRA
DNF
ARG
3
SMR
DNF
MON
DNF
ESP
DNF
CAN
DNF
FRA
6
GBR
5
GER
5
HUN
5
BEL
DNF
ITA
DNF
AUT
5
LUX
DNF
JPN
9
EUR
DNF
11.místo 13
1998 Benson & Hedges
Total Jordan
Jordan 198 Mugen-Honda MF-301
HC 3.0 V10
AUS
DNF
BRA
DNF
ARG
DNF
SMR
7
ESP
11
MON
DNF
CAN
DNF
FRA
16
GBR
6
AUT
5
GER
6
HUN
9
BEL
2
ITA
3
LUX
DNF
JPN
DNF
10.místo 14
1999 Winfield Williams Williams FW21 Supertec FB01 3.0 V10 AUS
3
BRA
4
SMR
DNF
MON
DNF
ESP
5
CAN
4
FRA
4
GBR
3
AUT
DNF
GER
4
HUN
9
BEL
5
ITA
2
EUR
4
MAL
DNF
JPN
5
6.místo 35
2000 BMW WilliamsF1 Team Williams FW22 BMW E41 3.0 V10 AUS
3
BRA
5
SMR
DNF
GBR
4
ESP
4
EUR
DNF
MON
DNF
CAN
14
FRA
5
AUT
14
GER
7
HUN
5
BEL
3
ITA
3
USA
DNF
JPN
DNF
MAL
DNF
5.místo 24
2001 BMW WilliamsF1 Team Williams FW23 BMW P80 3.0 V10 AUS
DNF
MAL
5
BRA
DNF
SMR
1
ESP
DNF
AUT
DNF
MON
DNF
CAN
1
EUR
4
FRA
2
GBR
DNF
GER
1
HUN
4
BEL
7
ITA
3
USA
DNF
JPN
6
4.místo 49
2002 BMW WilliamsF1 Team Williams FW24 BMW P82 3.0 V10 AUS
DNF
MAL
1
BRA
2
SMR
3
ESP
11
AUT
4
MON
3
CAN
7
EUR
4
GBR
8
FRA
5
GER
3
HUN
3
BEL
5
ITA
DNF
USA
16
JPN
11
4.místo 42
2003 BMW WilliamsF1 Team Williams FW25 BMW P83 3.0 V10 AUS
8
MAL
4
BRA
7
SMR
4
ESP
5
AUT
6
MON
4
CAN
2
EUR
1
FRA
1
GBR
9
GER
DNF
HUN
4
ITA
Inj
USA
DNF
JPN
12
5.místo 58
2004 BMW WilliamsF1 Team Williams FW26 BMW P84 3.0 V10 AUS
4
MAL
DNF
BHR
7
SMR
7
ESP
6
MON
10
EUR
DNF
CAN
DSQ
USA
DNF
FRA
Inj
GBR
Inj
GER
Inj
HUN
Inj
BEL
Inj
ITA
Inj
CHN
DNF
JPN
2
BRA
5
9.místo 24
2005 Panasonic Toyota Racing Toyota TF105
Toyota TF105B
Toyota RVX-05 3.0 V10 AUS
12
MAL
5
BHR
4
SMR
9
ESP
4
MON
6
EUR
DNF
CAN
6
USA
DNS
FRA
7
GBR
8
GER
6
HUN
3
TUR
12
ITA
6
BEL
7
BRA
8
JPN
8
CHN
3
6.místo 45
2006 Panasonic Toyota Racing Toyota TF106
Toyota TF106B
Toyota RVX-06 2.4 V8 BHR
14
MAL
8
AUS
3
SMR
9
EUR
DNF
ESP
DNF
MON
8
GBR
DNF
CAN
DNF
USA
DNF
FRA
4
GER
9
HUN
6
TUR
7
ITA
15
CHN
DNF
JPN
7
BRA
DNF
10.místo 20
2007 Panasonic Toyota Racing Toyota TF107 Toyota RVX-07 2.4 V8 AUS
8
MAL
15
BHR
12
ESP
DNF
MON
16
CAN
8
USA
DNF
FRA
10
GBR
DNF
EUR
DNF
HUN
6
TUR
12
ITA
15
BEL
10
JPN
DNF
CHN
DNF
BRA
11
16.místo 5

Výsledky v ostatních formulových kategoriích

Sezóna Série Tým Vůz Závody Vítězství Pole Position Podium Body Konečné umístění
1992 Formule BMW Junior 66 6.místo
1993 Formule BMW Junior 2.místo
1994 Formule 3 Německo Opel Team WTS Dallara F394-Opel 19 1 2 10 158 3.místo
1995 Formule 3 Německo Opel Team WTS Dallara F395-Opel 15 3 2 10 171 2.místo
1996 JAF Formula
Nippon Championship
X Japan Team Le Mans Reynard 96D-Mugen Honda 10 3 2 4 40 1. místo
All-Japan GT Championship  ?  ? 6 3  ? 3 60 3. místo
1997 FIA GT GT1 AMG Mercedes AMG Mercedes-Benz CLK-GTR 1 2 29. místo
2008 DTM Trilux AMG Mercedes AMG Mercedes-Benz C-Klasse (2007)

Fakta

  • Schumacherův průměrný bodový zisk za závod je 1,8 bodu.
  • Schumacherův průměrný bodový zisk za sezónu je 29,9 bodů.

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Ralf Schumacher
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Ralf Schumacher